همشهری آنلاین: گروه موسیقی کامکارها که از یکی دو سال قبل حرکتهای تازه ای را در گروه نوازی هایشان ‌آغاز کرده اند، کسنرت شور خود را 17 تا 20 آبان در تالار بزرگ کشور برگزار خواهند کرد.

هوشنگ کامکار، آهنگساز و سرپرست گروه کامکار ها ضمن اعلام این خبر به همشهری آنلاین گفت که این کنسرت بخشی دیگراز ظرفیت‌های موسیقی ایرانی  را در اجرای صحنه‌ای به نمایش خواهد گذاشت .

کامکار که سال قبل با قطعه چند صدایی اوراد خوانی توانست فضایی تازه به اجراهای گروه کامکارها ببخشد ، امسال هم از اجرای چند قطعه چند صدایی در کنسرت تالار بزرگ کشور خبر داد.

کنسرت کامکارها پیش ازاین قرار بود د رفضای کاخ نیاوران برگزار شود اما به دلیل تاخیراتی که در اعطای مجوز کنسرت پیش آمد ،‌اجرای این کنسرت از اواخر تابستان به اواسط پاییز د رتالار 3500 نفر کشور موکول شد.

 سال گذشته گروه موسیقی کامکارها همزمان با بیست و پنجمین سال فعالیت خود طی روزهای 22، 23، 25، 26، و 27 شهریور در محوطه روباز کاخ نیاوران به اجرای برنامه پرداخت.
در اجرای سال گذشته این گروه  بیژن کامکار (خواننده، دف ورباب)، پشنگ کامکار(سنتور)، قشنگ کامکار (سه تار)، اردوان کامکار (سنتور)، اردشیر کامکار (کمانچه) ارژنگ کامکار (تنبک)، ارسلان کامکار( خواننده و عود)، صبا کامکار (همخوان) و مریم ابراهیم پور (همخوان و قیچک) به سرپرستی و آهنگسازی  هوشنگ کامکار بیش از ۱۰ تصنیف کردی را  در دو بخش نغمه اصفهان ودستگاه شور اجرا کردند. 

 امسال اما گروه کامکار ها از یک خواننده مهمان به نام عدنان کریم نیز در کار خود سود می‌برند. از خانواده کامکارها هم برای نخستین بار هانا کامکار هم به جمع همخوانان زن گروه اضافه شده اند.

گزارش همشهری آنلاین حاکیست که بر خلاف سال گذشته که مرکز موسیقی بتهون مدیریت اجرایی این کنسرت  را بر عهده داشت ، امسال خانه موسیقی این کار را صورت می دهد و از این جهت گام تازه خانه موسیقی در برگزاری کنسرتهایی است که یک سال قبل با هماهنگی با دست اندرکاران تالار بزرگ کشور قرار بود شروع شود که با یک سال تاخیر این برنامه ها آغاز شده است. خانه موسیقی از امروز ( 7 آبان) پیش فروش اینترنتی بلیتهای کنسرت کامکارها را آغاز کرده است.

کد خبر 6814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز