زباله‌هایی که توسط شهروندان طی یک روز تولید می‌شود، باری از معنا و مفهوم را با خودش به همراه دارد که ساعت‌ها می‌توان آن را تحلیل و تفسیر اقتصادی و جامعه شناسی کرد، مثل اینکه شمال تهرانی‌ها ۳۰۰ گرم بیشتر از جنوب تهرانی‌ها زباله تولید می‌کنند یا روزانه ۱۲۰ تن زباله بیمارستانی در پایتخت ایران تولید می‌شود.

زباله

همشهری آنلاین- مجید جباری: میانگین تولید زباله در مناطق ۲۲ گانه تهران حدود ۷۳۵ گرم برای هر یک از شهروندان است. یعنی یک خانواده ۴ نفره روزانه ۳ کیلوگرم زباله تولید می‌کند که این رقم فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد. جالب اینکه این عدد در مناطق شمالی تا مثبت ۱۵۰ و در مناطق جنوبی تا منفی ۱۵۰ متغیر است. یعنی هر یک از ساکنان شمال تهران به طور متوسط ۳۰۰ گرم بیشتر از ساکنان جنوب تهران زباله تولید می‌کنند. 

اینفوگرافیک زیر جزئیات تولید پسماند تهران را به تصویر کشیده است:

اینفوگرافیک | ساکنان کدام مناطق تهران بیشترین و کمترین زباله را تولید می‌کنند؟ | شمال شهری‌ها ۳۰۰ گرم بیشتر دورریز دارند

کد خبر 681331
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • معلم IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    به نظرم ساخت و قوانین و مجازتهای و منابع شهرداری اصلاحات جدی میخواد نظارت عالیه شهرداری جدی نیست ضمنا کمکی به کسب و کار نمیکنه مثلا ده میلیارد دلار میشه در زباله درآمد داشت ولی کلا برنامه ای نیست یا ماده صد کاسبی است یا مجوز ندادن به نانوایی یک درآمدی به مالک نانوا میده که نون گرون میشه و درآمد شاطر کم.یا کوتاهی در مدیریت بازیافت با بازار ده میلیارد دلاری. ویا بازسازی نکردن بافتهای فرسوده با وجود زیر ساخت گران و ناکارآمد شدن این بافتها.در همه اینها مدیریت میدان واصلاح کار عمدتا با شهرداری است کسی باید شهردار بشه که این ده میلیارد زباله رو ساماندهی کنه؟
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    1 0
    بسیاربد