نوجوان‌های علاقه‌مند به ساخت فیلم‌های کوتاه علمی و آموزشی به هوش باشند؛ قرار است پنجمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی نور، از طرف بیناد علم و فناوری مصطفی(ص) و مشارکت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان برای نوجوانان سراسر ایران برگزار شود.

مسابقه

به گزارش بخش کودک و نوجوان همشهری‌آنلاین، و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، قرار است این مسابقه با هدف هویت بخشی و تعمیق دانسته‌های علمی میان نوجوانان جهان اسلام، از طرف بیناد علم و فناوری مصطفی(ص) برگزار شود. این دوره از مسابقات را سازمان سمپاد و مراکز آموزشی و علمی دیگر مانند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، پارک فناوری پردیس، ستاد توسعه‌ی زیست فناوری، ستاد توسعه‌ی علوم و فناوری‌های شناختی، انجمن ترویج علم ایران، اتحادیه‌ی انجمن‌های معلمان فیزیک ایران، بنیاد علمی اکو و کمیته‌ی دایمی همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) و ...  حمایت می‌کنند.

موضوع مسابقه هم ساخت فیلم‌های علمی و آموزشی ۶۰ ثانیه‌ای است؛ یعنی دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند در قالب گروه‌های دو یا سه  نفره‌ی دانش‌آموزی و یا مشارکت اعضای خانواده خود در این رویداد شرکت کرده و با مراجعه به درگاه https://noor.mstfdn.org/ آثار خود را تا پایان تیر  به دبیرخانه‌ی مسابقه ارسال کنند.

مسابقه‌ی دانش‌آموزی نور، اولین فعالیت در حوزه دانش آموزی بیناد علم و فناوری مصطفی(ص) است که به‌صورت سالانه با گرامی‌داشت یکی از برجستگان علم و فناوری جهان اسلام در سطح بین المللی برگزار می‌شود.  برای پاسداشت چهره‌های شاخص علم و فناوری در جهان اسلام و الگو سازی برای نوجوانان، هر دوره به نام یکی از آن‌ها مزین است و امسال نیز به نام دانشمند بزرگ، «ابوریحان بیرونی» نام گذاری شده است.

دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند درباره‌ی دو موضوع زیر، فیلم علمی یا آموزشی کوتاه ۶۰ ثانیه‌ای بسازند.

  • موضوع‌ ویژه:

ساخت مدل‌های واقعی برای مفاهیم ریاضی

  • موضوع عمومی:

آزمایش‌هایی درباره‌ی بینایی یا خطاهای بینایی

  • جوایز پنجمین دوره‌ی مسابقه‌ی دانش آموزی نور:

تقدیم هدایایی معادل ارزش مجموع ۲.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به آثار شایسته

تقدیم هدایایی معادل ارزش مجموع ۲۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال به سه اثر منتخب بخش ویژه

تقدیر از پژوهش‌سراها و مدارس با مشارکت برتر

هم‌چنین تلاش شده آثار برتر این دوره در «برنامه‌ی تلویزیونی مسابقه‌ی دانش‌آموزی نور» نیز به نمایش گذاشته شود.

  • مهلت ارسال فیلم‌ها:

تا پایان تیر ۱۴۰۱

کد خبر 680113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha