مقامات بهداشتی اسپانیا ۲۵ روز پنجشنبه ۲۵ مورد جدید آبله میمونی را گزارش کردند و به این ترتیب شمار افراد دچار عفونت در یکی از کانون‌های اصلی شیوع فعلی به ۸۴ مورد رسید.

monkeypox

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وزارت بهداشت اسپانیا اکنون همه عفونت‌های آبله با منشا غیر انسانی را پس از آزمایش مثبت آبله میمونی می‌شمارد، در حالی که قبلا فقط مواردی را که توالی‌یابی ژنتیکی ویروس در آنها انجام شده بود، به حساب می‌آورد. به گفته این وزارت همچنین ۷۳ مورد مشکوک به آبله میمونی شناسایی شده است.

کارولینا داریاس، وزیر بهداشت اسپانیا گفت این کشور به عنوان بخشی از برنامه خرید مشترک واکسن بوسیله اتحادیه اروپا واکسن آبله میمونی خواهد خرید و تایید کرد سویه آفریقای غربی ویروس آبله میمونی که میزان کشندگی حدود یک درصد دارد، در بیماران در اسپانیا شناسایی شده است.

اسپانیا، انگلستان و پرتغال کشورهایی هستند که بیشترین موارد بیماری آبله میمونی را در شیوع اخیر گزارش کرده‌اند که به صورت یک بیماری خفیف ویروسی در خارج از مناطق با شیوع معمول بوم‌گیر یا آندمیک آن در آفریقای غربی و مرکزی ظهور کرده است.

کشور پرتغال در همسایگی اسپانیا نیز ۹ مورد جدید آبله میمونی را در روز پنجشنبه گزارش کرد و شمار کل عفونت‌ها در این کشور به ۵۸ رسید.

سازمان بهداشت پرتغال DGS اعلام کرد این کشور اقداماتی را برای ایجاد یک ذخیره واکسن از طریق یک سازوکار اروپایی انجام داده است و قصد واکسینه کرد افراد در تماس با موارد ثابت‌شده بیماری و کارکنان بهداشتی را دارد.

کد خبر 679186

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha