هفته‌نامه‌ی دوچرخه: هنوز سال تحصیلی جاری تمام نشده، باید برای سال تحصیلی بعدی هم آماده شویم. یکی از این آمادگی‌ها تهیه‌ی کتاب‌های درسی است که ثبت‌نام سفارش آن‌ها از ۲۸فروردین‌ماه برای تمامی پایه‌های درسی به‌ جز اول، هفتم و دهم آغاز شده است.

ثبت‌نام کتاب‌های درسی آغاز شد

ثبت‌نام این سه پایه نیز از پنجم تیرماه آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای توسعه‌ی دولت الکترونیک و به‌منظور تسهیل دسترسی دانش‌آموزان به کتاب‌های درسی، نظارت نظام‌مند بر فرآیند توزیع مواد آموزشی، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ در همه‌ی دوره‌ها از جمله عادی، استعداد درخشان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه (استثنایی) از طریق سامانه‌ی irtextbook.ir به دو شیوه‌ی فردی و گروهی و برابر تقویم زمانی اعلام شده صورت خواهد گرفت.

برای گروه میان‌پایه (پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم) از ۲۸ فروردین تا ۲۱خردادماه برای ثبت‌نام فرصت در نظر گرفته شده و برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم نیز از ۵ تیر تا ۱۱شهریورماه سال ۱۴۰۱، ثبت‌نام انجام خواهد شد.

براساس این گزارش مخاطبان می‌توانند از طریق یکی از دو شیوه‌ی فردی یا گروهی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند. در شیوه‌ی فردی، والدین و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ی فروش و توزیع مواد آموزشی، بخش سفارش دوره‌ای دانش‌آموزان و پرداخت اینترنتی، کتاب درسی خود را سفارش دهند. در شیوه‌ی گروهی نیز، مدیران مدرسه‌ها به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی این سامانه‌ مراجعه کرده و به‌صورت پایه‌رشته‌ای (گروهی) نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام می‌نمایند.

در شیوه‌ی فردی برای ورود به سامانه، کد ملی دانش‌آموز به‌عنوان «نام کاربری» و شش رقم سمت راست شماره‌ی سریال شناسنامه‌ی دانش‌آموز به‌عنوان «رمز عبور» برای ورود به سامانه در نظر گرفته شده است.

در شیوه‌ی گروهی نیز مدیران مدارس از طریق سامانه‌ی سناد به بخش سفارش گروهی کتاب‌های درسی این سامانه‌ مراجعه و به‌صورت جمعی نسبت به سفارش کتاب‌های درسی اقدام کنند.

گفتنی است در برخی موارد ممکن است دانش‌آموز به دلایلی مانند تغییر رشته، تکرار پایه، جهش به پایه‌ی بالاتر یا جابه‌جایی محل تحصیل، خواستار اصلاح سفارش خود در سامانه باشد که برای این منظور نیز می‌تواند از ۱۲ تیر تا ۳۱ شهریورماه اقدام کنند.

کد خبر 672098

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha