سال گذشته ۲ پرستوی گمنام از شلمچه و دجله در کنار دریاچه شهدای خلیج فارس آرام گرفتند و قبور مطهرشان مأمنی برای دل خستگان است. اکنون مدیریت شهری در صدد است تا مقبره‌ای برای این ۲ شهید بسازد. در همین راستا قرار است بنای مقبره شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس را نخبگان منطقه طراحی کرده و بسازند.

شهدای گمنام

همشهری آنلاین - ثریا روزبهانی: «وحیدرضا محمدی» شهردار منطقه۲۲ در نشست هیئت امنای مقبره شهدای گمنام با تأکید بر سرعت‌بخشی به این پروژه گفت: «بنای یادمان شهیدان سردار حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در ضلع غربی دریاچه شهدای خلیج فارس واقع در «باغ راز هستی» در حال ساخت است.»

او ادامه داد: «این یادمان در زمینی به وسعت ۳ هزار مترمربع و با زیربنای ۶ هزار مترمربع با کاربری فرهنگی، مذهبی توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات و با مشارکت شهرداری تهران ساخته می‌شود. به همین خاطر قصد داریم برای شهدای گمنام نیز بنایی بسازیم که به معماری ویژه‌ای نیاز دارد.»

شهردار منطقه۲۲ درباره ویژگی‌های این بنا گفت: «با توجه به بافت شهری این محدوده از پایتخت، مقبره شهدا نیازمند یک طراحی ویژه و در نظر گرفتن نگاه معماری ایرانی و اسلامی است، به همین منظور معتقدیم نخبگان منطقه به این موضوع ورود پیدا کرده و نظرهای خود را برای سرعت بخشیدن به ساخت این بنا ارائه دهند. در واقع بنا مقبره شهدای گمنام دریاچه شهدای خلیج فارس توسط نخبگان منطقه طراحی و ساخته می‌شود.»

فراخوان طراحی مقبره شهدای گمنام  |  یادمان شهید سلیمانی و همراهانش  ساخته می‌شود

همچنین محمدی درباره ایمن‌سازی معابر اطراف دریاچه اظهار داشت: «در نخستین ماه سال ۱۴۰۱ معاونت حمل ونقل و ترافیک منطقه، ترسیم علائم افقی در معابر انجام داد و با توجه به حجم بالای مسافران نوروزی و گردشگران به این منطقه ایمن‌سازی معابر در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گرفته است. با توجه به اینکه دریاچه شهدای خلیج فارس مقصد گردشگران در این‌ منطقه است، ایمن‌سازی معابر اطراف این تفرجگاه در دستور کار این‌ معاونت قرار گرفته و در این عملیات معابر منتهی به دریاچه از جمله خیابان‌های هامون، بام‌لند، میدان موج و … ایمن‌سازی شده‌است.»

کد خبر 670904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha