سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۹
۰ نفر

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید حمله روسیه در شرق این کشور برای تصرف منطقه «دونباس»‌ آغاز شده است.

Tanks

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین زلنسکی در یک سخنرانی ویدئویی گفت «بخش عمده‌ای» از ارتش روسیه اکنون بر به دست گرفتن کنترل شرق اوکراین متمرکز شده‌اند.

او گفت: «اکنون می‌توانیم بگوییم که نیروهای روسی نبرد برای دونباس را که از از مدت‌ها پیش در حال آماده شدن برای آن بوده‌اند، آغاز کرده‌اند.»

زلنسکی عهد کرد که با وجود تشدید منازعه به جنگ ادامه دهد: «تعداد نیروهای روسی به کار گرفته هر چقدر هم که باشد ما خواهیم جنگید. ما از خودمان دفاع خواهیم کرد. ما هر روز این کار را انجام خواهیم داد.«

اولکسی دانیلوف، دبیر مطبوعاتی شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین نیز قبلا  گزارش داده بود «مرحله فعال تهاجم روسیه در تمام طول خط مقدم» شامل مناطق دونتسک، لوهانسک و خارکف آغاز شده است و «اشغالگران تلاش کردند خط دفاعی ما را بشکنند.»

ستاد مشترک ارتش اوکراین نیز شروع حمله روسیه از شرق را گزارش کرد و از تشدید عملیات تهاجمی روسیه در چندین جهت در شرق اوکراین خبر داد. همچنین به گفته این ستاد روسیه به تمرکز واحدهای نظامی بیشتری در شبه‌جزیره کریمه و منطقه مجاور «روستوف اوبلاست» ادامه می‌دهد.

روسیه در روزهای اخیر ۱۱ گردان تاکتیکی جدید را به شرق و جنوب اوکراین منتقل کرده و در حال تدارک توپخانه سنگین، هواپیماهای جنگی و سایر تجهیزات نظامی بوده است. مسکو نیروهایش را از شمال اوکراین عقب کشیده و نیروهای نزدیک کی‌یف و مستقر در بلاروس را در جبهه شرقی متمرکز کرده است.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد این تقویت نیروهای روسی صحنه را برای نبردی طولانی آماده کرده است که تحلیل‌گران نظامی می‌گویند مطمئنا تلفات سنگینی از دو طرف خواهد گرفت، چرا که نیروهای روسی تلاش می‌کنند سربازان اوکراینی را که برای دفاع از منطقه دونباس سنگر گرفته‌اند، محاصره کنند.

وضعیت جنگ در اوکراین در روز پنجاه‌وچهارم- ۱۸ آوریل ۲۰۲۲ (۲۹ فروردین ۱۴۰۱)
کد خبر 670823

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha