روسیه روز دوشنبه اعلام کرد در طول شب حملات گسترده‌ای را با استفاده از نیروی هوایی، نیروهای موشکی، توپخانه و سامانه‌های دفاع ضد هوایی بر ضد صدها هدف در سراسر اوکراین انجام داده است.

tanks

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که موشک‌های شلیک‌شده از هواپیماهای جنگی ۱۶ مرکز نظامی اوکراین، از جمله پنچ پست فرمنددهی، یک انبار سوخت و سه انبار مهمات و همچنین تسلیحات و نیروهای اوکراینی را هدف قرار داده‌اند.

بر اساس این بیانیه این حملات در مناطق خارکف، زاپوریژیا، دونتسک و ٰدنیپروپتروفسک و در بندر میکولائیف انجام شده و نیروی هوایی روسیه همچنین به ۱۰۸ منطقه که محل تمرکز نیروها و تسلیحات اوکراینی بوده‌اند، حمله کرده است.

وزارت دفاع روسیه اوکراین را به برنامه‌ریزی «اقدامات تحریک‌آمیز شریرانه» با نمایش تلفات گسترده غیرنظامی متهم کرد تا نیروهای روسیه بی‌اعتبار کند.

این وزارت به طور خاص اشاره می‌کند که اوکراین در حال نقشه کشیدن برای گلوله‌باران کلیساها و نمازخانه‌های ارتودوکس در مناطق گوناگون اوکراین در شب ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) شب عید پاک کلیسای مسیحی ارتودوکس است که بوسیله اغلب روس‌ها و اوکراینی‌ها جشن گرفته می‌شود، 

وزارت دفاع اوکراین تا به حال درباره این بیانیه اظهار نظری نکرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت ۱۲ پهپاد تهاجمی و تانک اوکراینی را در بخش‌های دیگر اوکراین نابود کرده و  با استفاده از موشک‌های «اسکندر» چهار انبار سلاح و تجهیزات در مناطق لوهانسک، وینیتسیا و دونتسک را از بین برده است.

روسی اخیرا بر به دست آوردن کامل کنترل شهر ماریوپُل، بندری در جنوب اوکراین در استان دونتسک متمرکز بوده ست که هفته‌ها هست تحت محاصره است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که توپخانه روسیه ۳۱۵ هدف نظامی اوکراینی را در طول شب هدف قرار داده است و سامانه‌های دفاع ضدهوایی برای ساقط کردن دو جنگنده میگ ۲۹ و یک هواپیمای سوخوی ۲۵ به کار گرفته شده‌اند.

کد خبر 670806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha