امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز (جمعه) از شروع دیرهنگام مبارزات انتخاباتی ابراز پشیمانی کرد، زیرا نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که او نسبت به مارین لوپن، نامزد راست افراطی که هشدار داد سرمایه‌گذاران را از فرانسه بترساند، برتری اندکی دارد.

مکرون

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، لوپن در نظرسنجی‌ها در هفته‌های اخیر سیر صعودی داشته است و انتظار می‌رود در دور دوم با مکرونی که انتخاب مجدد او حتی چند هفته پیش یک نتیجه قطعی به نظر می‌رسید، روبرو شود.

مکرون همچنان در نظرسنجی‌ها برای دور دوم پیش است، اما پیشتازی او می‌تواند کمی خطا هم داشته باشد.

رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه در گفت‌وگو با رادیو RTL اظهار داشت: «چه کسی می‌توانست 6 هفته پیش بفهمد که من ناگهان کمپین سیاسی خود را آغاز می‌کنم و وقتی جنگ در اوکراین شروع شود، روی مسائل داخلی تمرکز خواهم کرد.»

مکرون ادامه داد: «بنابراین این یک واقعیت است که من حتی دیرتر از آنچه می‌خواستم وارد کارزار انتخاباتی شدم.»

نگرانی مکرون از انتخاب مجددش به ریاست جمهوری فرانسه | حمله به رقیب انتخاباتی: او برنامه‌های نژادپرستانه دارد
مارین لوپن

رئیس‌جمهوری فرانسه ههمچنین در مصاحبه‌ای با روزنامه لو پاریزین گفت: «اگر لوپن در این ماه انتخاب شود، برنامه اجتماعی او سرمایه‌گذاران بین‌المللی را دور خواهد کرد.»

او افزود: «برنامه لوپن بیکاری گسترده ایجاد می‌کند، زیرا سرمایه‌گذاران بین‌المللی را از خود دور کرده و از نظر بودجه دچار مشکل می‌شود. اصول او تغییر نکرده؛ این یک برنامه نژادپرستانه است که هدفش تقسیم جامعه بوده و بسیار بی‌رحمانه است.»

لوپن روز جمعه به رادیو فرانس اینفو گفت: «امانوئل مکرون برنامه من را نمی‌داند. او باید فکر کند که برنامه ژان لوک ملانشون (رقیب چپ افراطی) است.»

کد خبر 668391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha