رای‌گیری دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در جریان است و مارین لوپن، نامزد راست افراطی، تهدیدی غیرمنتظره برای امیدهای امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فعلی، برای انتخاب مجدد محسوب می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، شعبه‌های رای‌گیری در ساعت ۸ صبح به وقت محلی باز و در ساعت ۲۱ بسته می‌شود. درست در همان موقع است که اولین نظرسنجی خروجی منتشر می‌شود و چنین نظرسنجی‌هایی معمولا در فرانسه بسیار قابل اعتماد هستند.

تا همین چند هفته پیش، نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی آسان مکرون طرفدار اتحادیه اروپا بود که با دیپلماسی فعال خود در مورد اوکراین، بهبود اقتصادی قوی و ضعف اپوزیسیون چندپاره تقویت شده بود.

اما ورود دیرهنگام او به کمپین انتخاباتی با تنها یک تجمع بزرگ که حتی حامیانش نیز آن را ضعیف دیدند و تمرکز او بر طرحی نامطلوب برای افزایش سن بازنشستگی، شانس انتخاب مجددش به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه را به همراه افزایش شدید تورم کاهش داده است.

در مقابل، لوپن، راست‌گرای افراطی ضد مهاجرت، با اعتماد به نفس به کل فرانسه سفر کرده است، همه لبخند می‌زنند و حامیانش شعار می‌دهند: «ما پیروز خواهیم شد! ما پیروز خواهیم شد!»

او با تمرکز چند ماهه بر مسائل مربوط به هزینه‌های زندگی تقویت شده است.

نظرسنجی‌ها همچنان نشان می‌دهند که مکرون در دور اول پیشتاز است و در دور دوم در برابر لوپن در ۲۴ آوریل پیروز می‌شود، اما چندین نظرسنجی اکنون می‌گویند که چنین چیزی در حاشیه خطا است.

از سوی دیگر ژان – لوک ملانشون در نظرسنجی‌های ریاست جمهوری فرانسه رتبه سوم را کسب کرده است و کمپین او از رای‌دهندگان چپ‌گرا از همه طیف‌ها خواسته است که به این کاندیدا رای بدهند و او را به دور دوم بفرستند.

کد خبر 668871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha