اعتراضاتی امروز (شنبه) در سراسر فرانسه علیه نامزد راست افراطی برگزار شده است.

انتخابات فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، مخالفان مارین لوپن، نامزد راست افراطی ریاست‌جمهوری این کشور، به دنبال تشکیل یک جبهه متحد هستند تا از پیروزی او در دور دوم انتخابات در برابر امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری کنونی در ۲۴ آوریل (۴ اردیبهشت)  جلوگیری کنند.

در حالی که تظاهرکنندگان در حدود ۳۰ شهر تجمع کرده‌اند، پلیس نسبت به حوادث احتمالی هشدار داده است.

مکرون، یک میانه‌رو طرفدار اتحادیه اروپا، در سال ۲۰۱۷ پس از اینکه به راحتی لوپن را  زمانی که رای‌دهندگان در دور دوم پشت سر او گرد آمدند تا جناح راست افراطی را از قدرت دور نگه دارند، شکست داد، به ریاست جمهوری دست یافت.

امسال، دور اول رای‌گیری یکشنبه گذشته، همین نبرد را به راه انداخت، اما مکرون با چالش بسیار سخت‌تری روبرو شد.

او در نظرسنجی‌ها کمی جلوتر است، اما قبل از دور اول انتخابات در ۱۰ آوریل، لوپن با موفقیت از خشم نسبت به هزینه زندگی و این تصور که مکرون از سختی‌های روزمره جدا شده است، استفاده کرد. به این ترتیب او با ۲۳.۱ درصد آرا در مقایسه با ۲۷.۸۵ درصد ماکرون دور نخست را به پایان رسید.

با این حال، لوپن در این هفته بیشتر متلاطم به نظر می‌رسد، زیرا تمرکز بر برنامه او معطوف شده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که مکرون برتری خود را افزایش داده است. نظرسنجی IPSOS-Sopra-Steria در روز جمعه نشان داد که رئیس‌جمهوری با کسب ۵۶ درصد آرا در دور دوم پیروز خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

او از نیکلا سارکوزی و فرانسوا اولاند، روسای جمهوری پیشین فرانسه حمایت کرده است. صدها نفر از افراد مشهور و چهره‌های ورزشی نیز از مکرون برای جلوگیری از به قدرت رسیدن لوپن حمایت کرده‌اند.

کد خبر 670256

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۷
    3 0
    این نمونه بارزی از انتخاب مهندسی شده به سبک اروپائی و کشوری که ادعا میکند مهد دمکراسی است واز غم باد بی عدالتی در دنیا گریان ونالان است . ریا در اوج !!