‌ «رضا صادقی» خواننده‌ای است که مردم به او بسیار اعتماد دارند و روی کارهای خیرش حساب ویژه باز می‌کنند. موسیقی دانی که به خیریه‌های معلولان می‌رود و حتی پیش از شیوع کرونا، جشن تولدش را در یکی از این مراکز برگزار کرده است. مرد مشکی‌پوش که خود را نسبت به درد و مشکلات اجتماعی مردم مسئول می‌داند و همیشه در شرایط سخت، کنارشان حضور داشته است.

رضا صادقی

همشهری آنلاین- پروانه بهرام‌نژاد: چه آن زمان که در کنسرت‌هایش روی استیج می‌ایستد و برای مردم می‌خواند و آنها ترانه‌هایش را از حفظ تکرار می‌کنند و چه وقتی که پویش خاص راه می‌اندازد، طرفدارانش او را همراهی می‌کنند. «رضا صادقی» خواننده‌ای است که مردم به او بسیار اعتماد دارند و روی کارهای خیرش حساب ویژه باز می‌کنند.

خواننده‌ای که به خیریه‌های معلولان می‌رود و حتی پیش از شیوع ویروس کرونا، جشن تولدش را در یکی از این مراکز برگزار کرده است. مرد مشکی‌پوش که خود را نسبت به درد و مشکلات اجتماعی مردم مسئول می‌داند و همیشه در شرایط سخت در کنارشان حضور داشته، در فعالیت‌های کریمانه پیشقدم بوده است. گاهی برای سیل‌زدگان وسایل مورد نیازشان را جمع‌آوری و ارسال کرده و در موقعیت‌های مختلف نسبت به حمایت کودکان‌کار و بی‌سرپرستان بی‌تفاوت نبوده است.

به واسطه همین کارها نیز صادقی به‌عنوان «سفیر نیکوکاری» انتخاب شده و کنسرت‌های خیریه بسیاری اجرا کرده که عوایدش صرف امور خیریه شده‌است. او دراین‌باره معتقد است: «بیشترین تلاشم دعوت از مردم برای شرکت در کارهای خیریه است. اصلاً وظیفه یک سفیر نیکوکاری همین است، اینکه بیاید و به بهترین حالتی که می‌تواند مردم و جامعه را به سمت انجام امور خیریه سوق دهد و دعوت کند.»

او همزمان با وقوع سیل در جنوب کشورمان هم با راه‌اندازی پویش «رنگ لبخند» و با همکاری مؤسسه مهرآفرین و دعوت از هنرمندان موسیقی، کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان جمع‌آوری کرد. صادقی پیش از اینها نیز آلبوم موسیقی خود با نام «زندگی کن» را تقدیم مردم کرمانشاه کرده و گفته است: «یاد گرفتم بعد از چهل سال زندگی، که اگه فرشته‌ام باشی، عده‌ای هستند که از صدای بال زدنت ناراحت بشن...پس راهم رو میرم و لبخند می‌زنم، حتی گاهی تلخ، اما لبخند می‌زنم. سخت، تلخ، کم، غم...هرچی، فقط یک حرف...این آلبوم رو با همه قلبم تقدیم می‌کنم به مردم شریف و نجیب کرمانشاه، که در سخت‌ترین شرایط، زندگی کردن رو به همه ایران و جهان یاد دادن با عشق ... بژی کورد.»

سابقه کارهای خیرخواهانه صادقی به سالها پیش برمی‌گردد و او حتی عواید نخستین آلبوم اینترنتی‌اش را به نام «شب بارونی» صرف ساخت مدرسه برای کودکان‌کار کرده است. از ابتدای شیوع ویروس کرونا نیز صادقی از مردم و هنرمندان خواست تا ماسک بزنند و در راستای فرهنگ‌سازی آن، تصاویر پروفایل شخصی خود را با ماسک بارگذاری کنند.

کد خبر 665759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کوچه پس کوچه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha