گروهی از سناتورهای دو حزب، نگرانی خود را در مورد احتمال حملات سایبری گسترده روسیه به ایالات متحده به‌عنوان تلافی تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که آمریکا علیه روسیه اعمال می‌کند، ابراز کردند.

حمله سایبری

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، ۲۲ سناتور در نامه‌ای به الخاندرو مایورکاس، وزیر امنیت داخلی (DHS) در عصر یکشنبه، سؤالاتی را در مورد آمادگی آمریکا برای تهدیدات سایبری و اطلاعات نادرست روسیه مطرح کردند.

هکرهای مرتبط با دولت روسیه سابقه طولانی در نفوذ به آژانس‌های دولتی ایالات متحده و بررسی زیرساخت‌های حیاتی این کشور دارند.

یک کمپین جاسوسی سایبری در سال ۲۰۲۰ که دولت بایدن آن را به سازمان‌های اطلاعاتی SVR روسیه نسبت داد، از نرم‌افزار بادهای خورشیدی (SolarWinds) برای نفوذ به چندین سازمان دولتی سوء استفاده کرد. گروه‌های باج‌افزار روسی‌زبان همچنین بارها زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده را مختل کرده‌اند.

سناتورها به رهبری جکی روزن دموکرات از نوادا و مایک راندز جمهوری‌خواه از داکوتای جنوبی می‌نویسند: «با توجه به سابقه فعالیت‌های مخرب سایبری و اطلاعات نادرست روسیه، ما نگران این هستیم که ایالات متحده در تلافی اقدامات انجام‌شده برای تحمیل هزینه‌ها به این کشور، هدف قرار بگیرد.»

آنها از مایورکاس در مورد آنچه که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) برای دفاع فعالانه در برابر تهدیدات تحت حمایت دولت روسیه انجام می‌دهد و بخش‌های خاصی که ممکن است هدف قرار بگیرند، توضیحاتی درخواست کردند. سناتورها همچنین می‌خواهند بدانند اگر زیرساخت‌های حیاتی هدف قرار گرفته شوند، استراتژی چیست.

برای ماه‌ها، CISA، کاخ سفید و آژانس‌هایی مانند وزارت خزانه‌داری جلسات توجیهی با بخش‌های کلیدی مانند بانکداری و انرژی در مورد قابلیت‌های سایبری روسیه و امکان انتقام‌جویی در فضای سایبری برگزار کرده‌اند.

وب‌سایت CISA می‌گوید در حال حاضر هیچ تهدید سایبری مشخص یا معتبری برای ایالات متحده وجود ندارد.

در فوریه، جو بایدن DHS را به عنوان آژانس فدرال اصلی برای هماهنگی آمادگی داخلی و تلاش‌های واکنش مرتبط با بحران روسیه و اوکراین تعیین کرد.

کد خبر 664113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha