غول‌های فناوری جهان به سادگی توسط هکرها فریب داده شده و اطلاعات مهمی را در اختیار آنها قرار داده‌اند!

اپل و فیسبوک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از بلومبرگ، اپل، فیسبوک و دیسکورد اطلاعات کاربران را به هکرهایی که خود را به‌عنوان مقامات مجری قانون معرفی می‌کردند، تحویل داده‌اند. طبق گزارش‌ها، این درخواست‌ها که شبیه درخواست‌های قانونی معتبر به نظر می‌رسند، از حساب‌های ایمیل قانونی آمده است.

به گفته منبعی که نخواسته نامش فاش شود، هکرها توانستند با درخواست‌های داده‌های اضطراری به جزئیاتی مانند آدرس کاربران یا شماره تلفن آنها دسترسی پیدا کنند.

برایان کربز یک کارشناس سایبری در این خصوص گفت: «هکرها حساب‌های کاربری یا وب‌سایت های مرتبط با پلیس یا دولت را در معرض خطر قرار دادند و ادعا کردند نمی‌توانند منتظر دستور قاضی برای دسترسی به اطلاعات بمانند، زیرا این یک مسئله مربوط به مرگ و زندگی است.

بلومبرگ که نخستین بار اعلام کرد متا در معرض چنین حمله‌ای قرار گرفته، همچنین فاش کرد که شرکت اپل هم در واکنش به درخواست اطلاعات جعلی، داده‌های مشتریانش را فاش کرده است.

اپل و متا هنوز به طور رسمی این رویداد را تایید نکرده‌اند، اما در بیانیه‌هایی به سیاست‌های خود برای بررسی تقاضاها در مورد دسترسی به اطلاعات پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید:

اندی استون، سخنگوی متا در بیانیه‌ای به بلومبرگ گفت که این شرکت تدابیری را برای تأیید درخواست‌های قانونی و شناسایی سوء استفاده در نظر گرفته است. استون گفت: «ما حساب‌های شناخته‌شده در معرض خطر را از درخواست‌ها مسدود می‌کنیم و با مجریان قانون برای پاسخگویی به حوادث مربوط به درخواست‌های مشکوک تقلبی کار می‌کنیم، همانطور که در این مورد انجام داده‌ایم.»

کد خبر 666965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha