چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
۰ نفر

هفته‌نامه‌ی دوچرخه: هنوز باورم نمی‌شود اسفند است و ماه‌های سال، مثل ابرهای کومولوس تپل با باد زمان در آسمان شفاف و زیبای آبی اسفند در حال گذرکردن باشند.

اسفند

۱۴۰۰ راستی‌ راستی دارد تمام می‌شود. انگار همین دیروز بود که هیجان ۱۴۰۰ را داشتیم و هنوز خیلی از ما اشتباهی می‌نوشتیم ۱۳۴۰۰ که مایه‌ی تفریح بود؛ چون به ۱۴۰۰ عادت نکرده بودیم؛ اما حالا باید به ۱۴۰۱ لبخند بزنیم.

 باورم نمی‌شود سالی که گذشت با کرونا با آموزش آنلاین با دور بودن از دوستان و فامیل‌ها گذشته باشد... اما کمی خوشحالم چون چند روز پیش دیدم، تعداد شهرهای قرمز ایران نارنجی شده و کمی دلم آرام گرفت. اما تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان در این موج درگیر اومیکرون شدند. تعداد زیادی از دوستانم در کلاس آنلاین هم...

 اومیکرون را اولش جدی نگرفتیم بعد ماجرا جدی شد. دوستانم می‌گویند: «اومیکرون نوعی کرونای رفت و برگشتی است. هی می‌رود و فکر می‌کنی قصه به آخر رسیده و کلاغ به خانه‌اش اما می‌بینی که فردا دوباره سر و کله‌اش پیدا شده است!»
 امیدوارم در سال ۱۴۰۱، خبری از کرونا نباشد و هیچ سویه‌ی جدیدی متولد نشود و راحت و آسوده برویم سر خانه و زندگی‌مان.   «عباس شیر اوژن»، سخن‌گوی ستاد ملی پیش‌گیری و مقابله با کرونا گفته است: «با توجه به مهار نسبی موج ششم بیمای کرونا در شرایط فعلی، هم‌وطنان عزیز می‌توانند برای سفرهای نوروزی به شرط واکسیناسیون کامل (مگر به‌دلیل عدم گذشت فاصله‌ی زمانی سه ماهه با دوز قبلی) برنامه‌ریزی کنند.»  این هم می‌تواند خبر خوب اسفند باشد.

اما هفته‌ی گذشته متأسفانه خبرهای اوکراین و جنگ بین روسیه و اوکراین در صدر همه‌ی خبرها بود. در هرجنگی، اولین قربانیان کودکان و نوجوانان هستند و طولی نکشید که تمام خبرگزاری‌ها پر شد از تصویر کودکان و نوجوانان اوکراینی. امیدوارم هیچ جنگی در هیچ کجای دنیا رخ ندهد و کودکان و نوجوانان در فضایی پر از صلح و سلامتی زندگی کنند.

راستی هم‌چنان می‌توانید هرهفته دوچرخه‌ی الکترونیک را در سایت همشهری‌آنلاین به‌نشانی hamshahrionline.ir/service/children و هم‌چنین در صفحه‌ی اینستاگرام و کانال تلگرام دوچرخه به‌ نشانی docharkheh_weekly@ بخوانید و هم‌چنان با ما رکاب بزنید.

کد خبر 661302

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha