گروه سونی ژاپن قصد دارد در بهار امسال با راه‌اندازی یک شرکت، ورود به بازار خودروهای الکتریکی را بررسی کند. این غول لوازم الکترونیک به‌دنبال استفاده از نقاط قوت خود در سرگرمی و حسگرها برای ایفای نقشی بزرگ‌تر در حمل و نقل نسل بعدی است.

خودروی سونی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، «کنیچیرو یوشیدا»، رئیس سونی، در یک کنفرانس خبری که پیش از نمایشگاه تجاری فناوری CES در ایالات متحده برگزار شد، گفت که شرکت جدید، Sony Mobility Inc، در حالی به وجود می‌آید که غول فناوری ژاپنی در حال کاوش در راه‌اندازی تجاری خودروهای الکتریکی است.

او در این خصوص گفت: «با فناوری‌های تصویربرداری و سنجش، ابر، ۵G و فناوری‌های سرگرمی همراه با تسلط بر محتوا، ما معتقدیم سونی به‌عنوان یک شرکت سرگرمی خلاق برای تعریف مجدد حرکت، جایگاه خوبی دارد.»

اگرچه موقعیت سونی در لوازم الکترونیکی مصرفی توسط رقبای آسیایی مانند شرکت سامسونگ الکترونیک کره‌جنوبی تضعیف شده است، اما آنها همچنان دارای زرادخانه‌ای از فناوری‌های پیچیده در زمینه‌هایی مانند حسگرهای حیاتی برای رانندگی خودکار هستند.

این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرگرمی جهان محسوب می‌شود که دارای امتیازهای برجسته بازی‌های ویدیویی و فیلم است. سیستم‌های صوتی و سرگرمی به طور فزاینده‌ای برای وسایل نقلیه نسل بعدی مورد توجه قرار می‌گیرند.

پس از اعلام برنامه‌های این شرکت در خصوص خودروهای الکتریکی، سهام سونی در توکیو ۴.۲ درصد جهش کرد.

بیشتر بخوانید:

یوشیدا از نمونه اولیه خودروی کاربردی اسپرت (SUV) به نام VISION-S ۰۲ رونمایی کرد که از همان پلتفرم خودروی برقی کوپه VISION-S ۰۱ که پیش‌تر اعلام شده بود استفاده می‌کند که آزمایش آن را در جاده‌های عمومی اروپا از دسامبر ۲۰۲۰ آغاز کرده است.

او گفت که این شرکت حرکت را به عنوان یک «فضای سرگرمی» می‌بیند که مسافران می‌توانند گزینه‌های سرگرمی فردی را انتخاب کنند و از اتصال اینترنت ۵G استفاده کنند.

کد خبر 648048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha