شرکت‌های سونی و هوندا موتور روز جمعه (امروز) اعلام کردند که برای توسعه و فروش خودروهای «الکتریکی باتری» با یکدیگر هماهنگ خواهند شد و اعلام کردند که آماده هستند تا شرکای دیگری را نیز وارد برنامه‌شان کنند.

خودروی سونی

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از خبرگزاری رویترز، این شرکت‌ها در بیانیه ای اعلام کردند که امسال یک شرکت مشارکتی تشکیل خواهند داد و قصد دارند فروش اولین مدل را در سال ۲۰۲۵ آغاز کنند. آنها گفتند که هوندا مسئولیت تولید اولین مدل را بر عهده خواهد داشت، در حالی که سونی پلتفرم خدمات حمل و نقل را توسعه خواهد داد.

کنیچیرو یوشیدا، مدیرعامل سونی در این خصوص گفت: «در این سرمایه‌گذاری مشترک، ما می‌خواهیم با ترکیب فناوری و تجربه خود با تجربه طولانی هوندا در توسعه تحرک و فناوری‌های تولید بدنه خودرو، تکامل تحرک را هدایت کنیم.»

این شرکت‌ها جزئیات مالی این قرارداد را فاش نکردند.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا نیز طی یک کنفرانس خبری در روز جمعه در توکیو گفت، اگرچه به فکر انتشار فوری سرمایه‌گذاری مشترک نیست، اما آن را به‌عنوان یکی از گزینه‌های رشد شرکت رد نمی‌کند.

این اعلامیه در حالی منتشر می‌شود که سازنده لوازم الکترونیکی به دنبال ارتقای جاه‌طلبی‌های خود برای تبدیل شدن به یک بازیگر کلیدی در حوزه خودروهای نسل بعدی است، در حالی که خودروسازانی مانند هوندا برای تولید خودروهای بدون کربن و همچنین وسایل نقلیه مجهز به ویژگی‌هایی فراتر از وسایل حمل و نقل سنتی تحت فشار هستند.

در عین حال، شرکت‌های فناوری با چالش‌هایی برای رعایت مقررات ایمنی سخت‌گیرانه برای وسایل نقلیه و ساخت خودروهایی که قادر به تحمل شرایط رانندگی گاهی اوقات دشوار، مواجه هستند. یوشیدا در ماه ژانویه برنامه‌ای را برای ایجاد یک شرکت جدید به نام سونی موبیلیتی اعلام کرد و گفت که در حال بررسی راه‌اندازی تجاری خودروهای الکتریکی است.

اگرچه موقعیت آن در لوازم الکترونیکی مصرفی توسط رقبای آسیایی مانند شرکت سامسونگ الکترونیک کره‌جنوبی تضعیف شده، اما سونی همچنان دارای زرادخانه‌ای از فناوری‌های پیچیده در زمینه هایی مانند حسگرهای حیاتی برای رانندگی خودکار است.

کد خبر 661641

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha