دکتر محمود دهقان طرزجانی چهره ماندگار و بنیانگذارعرصه تبلیغات در مراسم بزرگداشت دکتر احمد روستا با اشاره به بخشی از تلاش‌های وی در راه اندازی رشته دانشگاهی بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد.

دکتر احمد روستا

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر محمود دهقان طرزجانی در مراسمی که از سوی مدرسه کسب و کار ایده برای بزرگداشت دکتر احمد روستا برگزار شد، به بخشی از تلاش‌های دکتر احمد روستا در راه اندازی رشته دانشگاهی بازاریابی و تبلیغات در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا در وزارت علوم و تحقیقات اشاره کرد.

وی گفت: خاطرم هست سال های پس از جنگ سال ۱۳۶۸ به بعد بود که دکتر روستا به من گفت اکنون وقت آن رسیده تا آرام آرام بازاریابی را اوج داده و صنعت ورشکسته و در حال نابودی کشور را نجات دهیم و این شد که به ترتیب علاوه بر تدریس این رشته در دانشگاه شهید بهشتی دکتر برای راه اندازی رشته تحصیلی بازاریابی در دانشگاه‌هایی دیگر همچون دانشگاه علامه طباطبایی و سایر دانشگاه‌های کشور اقدامات لازم را انجام داد و موفق هم شد.

دهقان طرزجانی افزود: دکتر همان سال ها با پیشنهاد بنده درباره راه اندازی رشته تبلیغات در کشور موافقت کرد و به من اجازه داد که با سفارش خودشان در چندین دانشگاه برتر جهان از جمله دانشگاه «لیذر انگلیس»، «سوربون فرانسه» و «مک گیل» کانادا رفته و نسبت به جمع آوری سرفصل های رشته علمی تبلیغات و بازاریابی اقدام کنم.

وی ادامه داد: پس از عزیمت بنده به ایران، دکتر روستا با جمع آوری اطلاعات بدست آمده اقدامات لازم را در خصوص راه اندازی رشته علمی تبلیغات در کشور انجام دادند و به رغم مخالفت اساتید وزارت علوم و تحقیقات در کشور در خصوص راه اندازی رشته تبلیغات در کشور موفق شدند این رشته را در ایران راه اندازی کنند.

گفتنی است، در این مراسم، دکتر محمود دهقان، آرش سلطانعلی، حمیدرضا سعیدنیا، حامد کاظمی، امیر کمالی و نادر عشقی پور نیز حضور داشتند.

چندی پیش دکتر احمد روستا پدر علم بازاریابی نوین ایران پس از ۳۵ سال سابقه فعالیت در عرصه بازاریابی و مدیریت چشم از جهان فرو بست. دکتر روستا پیشکسوت عرصه بازاریابی در ایران است و از این روی ایشان را بیشتر با عنوان « پدر بازاریابی نوین» در ایران می شناسند. دکتر روستا پس از سالها تدریس و راه اندازی رشته های تحصیلی چون؛ بازاریابی و تبلیغات در دانشگاه های کشور در حالی چشم از جهان فروبست که ۷۰ جلد کتاب اثرگذار از وی به یادگار مانده است.

کد خبر 646852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha