گروه حوادث: سارق آشنا برای آنکه مالباخته او را شناسایی نکند، نقابی به‌صورتش زد و سعی کرد حتی کلمه‌ای به زبان نیاورد، اما همین سکوت عجیب راز او را فاش کرد

صبح 22 شهریور، مرد سالخورده‌ای به کلانتری 102 پاسداران رفت و ماموران را در جریان سرقت شبانه از خانه‌اش قرار داد.

این مرد 70 ساله در تشریح ماجرا به ماموران گفت: نیمه شب گذشته با شنیدن سر و صدای مرموزی که از پذیرایی خانه‌ام به گوش می‌رسید از خواب بیدار شدم.

وقتی خودم را به پذیرایی رساندم با 2 مرد نقابدار مواجه شدم که یک قبضه اسلحه در دست داشتند.

در حالی که آنها با تهدید از من می‌خواستند ساکت بمانم، با آنها درگیر شدم و مردان نقابدار پس از آنکه با قنداق اسلحه ضربه‌ای به سرم زدند، دست و پایم را بستند و بعد از سرقت پول‌ها و لوازم باارزش خانه پا به فرار گذاشتند.

ساعتی بعد، وقتی موفق شدم دست و پایم را باز کنم، فرزندانم را در جریان این سرقت قرار دادم و آنها بلافاصله مرا به بیمارستان منتقل کردند اما پس از مداوا وقتی به خانه برگشتم متوجه شدم مردان نقابدار حدود 10 میلیون تومان پول و لوازم باارزش به همراه مقداری اسناد و مدارک را از خانه‌ام به سرقت برده‌اند.

پس از اظهارات مرد سالخورده، پرونده در اختیار کارآگاهان اداره اول پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات تخصصی برای کشف راز این سرقت آغاز شد.

از آنجا که بررسی‌ صحنه سرقت نشان می‌داد مردان نقابدار به راحتی و با استفاده از کلید وارد خانه شده‌اند، این فرضیه که آنها از آشنایان مالباخته باشند پیش‌روی پلیس قرار گرفت.

این در حالی بود که تحقیقات انجام شده از مرد سالخورده نشان می‌داد زمانی که وی با مردان نقابدار درگیر شده بود، یکی از آنها ساکت بود و هیچ حرفی نمی‌زد و همه کارها را همدست او انجام می‌داد.

با این اطلاعات ماموران که احتمال می‌دادند سارق نقابدار از ترس اینکه پیرمرد صاحبخانه صدای او را شناسایی کند، ساکت مانده بود، تمامی افرادی را که به خانه مالباخته رفت‌وآمد داشتند و از آشنایان او بودند، زیر نظر گرفتند.

آنها مدتی بعد به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد یکی از اقوام مرد 70 ساله در سرقت شبانه از خانه او دست داشته است.

از آنجا که این مرد به یک خانه مجردی در شمال تهران رفت‌وآمد داشت، ماموران با دریافت دستور قضائی از سوی سلیمانی - قاضی دادسرای جنایی تهران - قدم به این خانه گذاشتند و با کشف مقداری اموال مسروقه، تمامی افرادی را که در این خانه حضور داشتند، دستگیر کردند.

با کشف لوازم مسروقه، دستور بازداشت سارق آشنا صادر شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

این مرد پس از انتقال به اداره آگاهی به طراحی نقشه سرقت از خانه مرد سالخورده اعتراف کرد و مدعی شد از آنجا که نیاز به پول داشت و از طرفی می‌دانست مالباخته تنها زندگی می‌کند، نقشه این سرقت را طراحی کرده بود.

پس از اعترافات سارق آشنا، ماموران همدست او را نیز شناسایی و دستگیر کردند.

بررسی جرائم احتمالی

سرهنگ کارآگاه سعید لیراوی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: تحقیقات نشان می‌دهد متهمان فاقد سابقه کیفری هستند، اما در حالی که آنها مدعی‌اند پس از سرقت، اسلحه خود را فروخته‌اند، بررسی‌ها برای کشف دیگر جرایم احتمالی آنها ادامه دارد.

کد خبر 64144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز