مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۲۰:۲۷
۰ نفر

مشاور عالی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: براساس مطالعات طرح جامع تفصیلی، مناطق تهران از 22 منطقه به 20 منطقه کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر شفیق گفت: تهران به سه پهنه مرکزی، شرقی و غربی تقسیم خواهد شد و مناطق یک تا هفت به عنوان پهنه مرکزی، برای فعالیت‌های اداری و اقتصادی در نظر گرفته شده است.

شفیق اظهار کرد: مناطق هشت تا 12 در پهنه شرقی و در پهنه غربی نیز مناطق 13 تا 18 وجود خواهند داشت و منطقه 19 و 20 جایگزین مناطق 21 و 22 خواهند شد.

مشاور عالی مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به موافقت مسئولان شهرداری مناطق در اجرای این طرح افزود: در این طرح وسعت و جمعیت مناطق در نظر گرفته شده است و تمام ضوابط شهرداری در آن رعایت می‌شود.

شفیق علت اجرای این طرح را عدم توزیع برابر امکانات شهری دانست و عنوان کرد: با توجه به عدم هماهنگی در وسعت و جمعیت مناطق مختلف، در برخی از منطقه‌ها مانند منطقه 22 که جمعیت زیادی دارد و یا منطقه دو که دارای وسعت زیادی است، توزیع امکانات به خوبی انجام نمی‌شود و با اجرای این طرح سعی داریم در تمام شهر تهران خدمات رسانی بهتر و مناسب‌تری انجام دهیم.

وی افزود: شغل‌های موجود در مناطق، سرانه‌های مختلف خدمات شهری، داشتن مرکزیت و بهره‌برداری از زیرساخت‌ها از اولویت‌هایی است که در پهنه‌بندی جدید مناطق در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تهران بر اساس درآمد نفت اداره می‌شود و فعالیت‌های اقتصادی نقشی در درآمدزایی این شهر ندارد. قطع کمک‌های دولت و لزوم درآمدزایی توسط شهر، به فروش تراکم منجر و همین امر موجب افزایش جمعیت شهر تهران، حاشیه‌نشینی و در نهایت پدید آمدن شهرهای جدید در اطراف تهران شد.

شفیق به نقش طرح جامع تفصیلی اشاره کرد و گفت: این طرح تغییر و تحولات کالبدی و نحوه استفاده از زمین شهر را هدایت، کنترل و نظارت می‌کند.

دکتر خاتم نیز در این همایش از مشکلات شهر تهران نام برد و اظهار کرد: طی نظرسنجی که از مردم تهران به عمل آمد، گرانی مسکن، ترافیک، آلودگی هوا، ازدحام جمعیت، توزیع نابرابر امکانات و کمبود آن در نواحی مرکزی، شرقی و جنوبی شهر، از مهم‌ترین مشکلات مردم این کلانشهر است.

کد خبر 635

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز