مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۵ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

کارشناسان می گویند با بهره برداری از این پروژه عظیم ترافیک تهران نفس تازه می کند

  
  گروه شهری - روزنامه همشهری: سرانجام پس از سالها انتظار عملیات احداث تونل رسالت که بزرگترین پروژه شهری کشور لقب گرفته، در آستانه پایان است. انتظار می رود که از نیمه دوم تیر با گشایش این تونل، ترافیک تهران نفس تازه کند.

مهندس میرصادقی مجری طرح تونل رسالت، درباره وضعیت فعلی این پروژه گفت: در جریان احداث این تونل، ما بارها شاهد نوسان در اجرای پروژه بودیم و حتی یک بار هم در حدود 16 ماه توقف کامل در اجرای پروژه صورت گرفت اما در طول هفت ماه گذشته با کار شبانه روزی و تلاش مسئولان خوشبختانه این تونل در تاریخ مقرر به پایان رسید و پس از انجام تست های فنی آماده بهره برداری خواهد بود.

او با اشاره به پایان کار تونل گفت: الان در مرحله پیاده روسازی هستیم که تا اواخر هفته این کار به پایان خواهد رسید. در قسمتی از این مسیر 1800 متری نیز آسفالت را آغاز کرده ایم. هم اکنون آسفالت تونل کوتاه به پایان رسیده و سپس آسفالت بخش های شرقی انجام خواهد شد.
مهندس میرصادقی با بیان این که تا بیست روز دیگر کار آسفالت به پایان خواهد رسید ادامه داد: «هم اکنون قطعات اصلی جت فن های سفارش داده شده در اسپانیا آماده انتقال به کشور است و تا چند روز دیگر 24جت فن تونل رسالت را تحویل گرفته و بلافاصله نصب خواهیم کرد.»وی با توجه به حفظ استانداردهای جهانی در طراحی تونل رسالت گفت: یک شرکت اسپانیایی که معتبرترین شرکت در دنیا برای نصب تجهیزات فنی و ایمنی است، پس از بازدید از تونل رسالت، براساس هزینه ها و کارهای انجام شده، این تونل را یکی از 10 تونل برتر دنیا دانست.

وی با اشاره به سیستم های مختلف ایمنی به کار گرفته شده در تونل از جمله سیستم های تصویری، کنترل ترافیک و اعلام حریق و اطفاء حریق و همچنین تهویه اتوماتیک با کنترل خودکار اکسید کربن، در مورد هزینه های انجام گرفته گفت: «از سال 76 تا به امروز درحدود پنجاه و چهار میلیارد تومان برای احداث این پروژه هزینه شده است.»

وی در پایان ضمن بیان اثرات این تونل در کاهش ترافیک غربی _ شرقی تهران گفت: با بهره برداری از این تونل هر هفته به طور متوسط 450 میلیون تومان در مصرف سوخت صرفه  جویی خواهد شد.
با افتتاح تونل رسالت به عنوان بزرگترین پروژه شهری کشور، می توان شاهد کاهش ترافیک در قسمت های مختلف پایتخت بود.

با نزدیکی به بهره برداری از پروژه عظیم تونل رسالت، مهندس مهرداد تقی زاده _ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با اعلام تسریع در پروژه های عمرانی گفت: هرجا کلنگ احداث پروژه ای به زمین می خورد، عملیات اجرایی آن نیز باید سریعاً به پایان برسد.
وی بر دستور شهرداری تهران مبنی بر انجام کار دوشیفته و سه شیفته در پروژه های عمرانی را در حل مشکل ترافیک تهران بسیار مؤثر دانست و گفت: هر معبری که به صورت موقت بسته می شود برای شهروندانی که در آن مسیر آمد و شد می کنند، مشکلات زیادی به وجود می آورد و بنا بر این عبارت موقت بودن باید معنا و مفهوم خود را در گذشت زمان از دست ندهد.معاون شهردار تهران با اشاره به سرعت عمل معاونت فنی و عمرانی در اجرای پروژه تونل رسالت اظهار کرد: اگر بر روی این پروژه سه شیفته کار نمی شد، این پروژه سال 86 هم به بهره برداری نمی رسید.

کد خبر 287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز