پنجشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان، دولت و ریاست جمهوری لبنان ترور صالح العریضی از رهبران حزب دموکراتیک را محکوم کردند

 و این جنایت را در راستای تلاش برای بر هم زدن امنیت و ثبات داخلی لبنان دانستند.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه السفیر چاپ لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان این جنایت را محکوم و آن را بر ضد امنیت و ثبات داخلی و اقدامات اتخاذ شده در این زمینه از جمله امضای پیمان آشتی ملی در طرابلس و دعوت میشل سلیمان رئیس جمهوری برای برگزاری گفتگوهای ملی در این کشور دانست.

وی خاطرنشان کرد: عاملان این جنایت تلاش می‌کنند بار دیگر سلسله ترورهای سیاه را به لبنان بازگردانند. بری در این رابطه از تمامی گروههای لبنانی خواست که هوشیار باشند.

فؤاد سنیوره، نخست وزیر لبنان نیز خواستار اتخاذ اقدامات امنیتی کافی در منطقه الجبل و انجام تحقیقات لازم در این زمینه شد.

وی در گفتگو با روزنامه النهار چاپ لبنان اظهار داشت: این جنایت در حالی صورت گرفت که تلاشهایی برای برقراری آشتی ملی در طرابلس صورت گرفته است. این جنایت تلاش کرد تا اقدامات ارزشمند کنونی برای از بین بردن اختلاف میان لبنانی‌ها را از بین ببرد.

میشل سلیمان رئیس جمهوری نیز ضمن محکوم کردن ترور العریضی خواستار هوشیاری در برابر تمامی توطئه‌هایی شد که روند آشتی ملی در کشور و آمادگی‌های کنونی برای برگزاری کنفرانس گفتگوی ملی را هدف قرار داده اند. وی در عین حال گفت که با فرماندهان امنیتی کشور تماس برقرار کرده و از آنها خواسته است تحقیقات لازم را در رابطه با ترور عریضی به عمل آورند.

شیخ نعیم حسن، رهبر طائفه دروزی‌های لبنان نیز با محکوم کردن ترور عریضی گفت: این ترور روند آشتی ملی و اتحاد ساکنان ابناء الجبل را هدف قرار داده است.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن ترور صالح العریضی اعلام کرد: آمریکا از خشونت اخیر در لبنان بسیار نگران است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: ما از دولت لبنان و نهادهای دموکراتیک آن حمایت کردیم و این حمایت بیانگر پایبندی دائم ما از منافع ملت لبنان است.

 عریضی (از احزاب مخالف) شب گذشته (چهارشنبه 20 شهریور) بر اثر انفجار خودروی بمبگذاری شده در منطقه عالیه واقع در جنوب شرق بیروت ترور شد. در این انفجار شش نفر نیز زخمی شدند.

این ترور در حالی صورت گرفت که گروه‌های سیاسی، مذهبی و امنیتی لبنان سه شنبه با امضای سندی بر ترک خشونت‌ها و درگیری‌ها در شمال لبنان تاکید کردند.

کد خبر 63079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز