پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: در گزارش جدید کمیته بین‌المللی تحقیق درباره ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان، اسامی حدود صد و بیست نفر که در ترور وی دست داشته‌اند افشا خواهد شد

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، روزنامه الانوار چاپ لبنان نوشت: گزارش دانیل بلمار رئیس این کمیته که دسامبر آینده ارائه خواهد شد به علت اسامی که در گزارش وی ارائه خواهد شد زلزله سیاسی ایجاد خواهد کرد.

گزارش نهایی بلمار که انتظار می رود دو ماه دیگر منتشر شود از دخالت حدود صدو بیست و نفر در طراحی، اجرا و پنهان کردن اطلاعات مربوط به این ترور خبر خواهد داد .

اسامی شخصیتهای مهمی در گزارش جدید بلمار وجود دارد که اگر افشا شود زلزله سیاسی ایجاد خواهد کرد چرا که این شخصیتها مهم هستند و در پیش از ترور حریری از شخصتیهای تاثیر گذار بودند.

در این گزارش آمده است طراحی ترور حریری حدود هشت ماه طول کشیده است.

آنچه که در این گزارش به عنوان یک موضوع بسیار مهم تلقی می شود آن است که برخی از عناصر امنیتی یک سازمان امنیتی رسمی در این ترور دست داشته اند و رئیس یک سازمان امنیتی بر یکی از انفجارها نظارت مستقیم داشته است.

علاوه بر اینکه زمان طراحی برای ترور رفیق حریری با زمان تلاش برای ترور مروان حماده وزیر سابق مخابرات لبنان همزمان بوده است تا اینجا القا شود که سطح ترورها از وزیران فراتر نخواهد رفت.

کشف حقیقت و قطعی شدن این موضوع به آغاز کار دادگاه محاکمه عوامل ترور رفیق حریری در لاهه بستگی خواهد داشت.

در این دادگاه نتیجه همه تحقیقات بین‌المللی درباره ترور حریری ارائه خواهد شد.

کد خبر 64742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز