دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار تهران در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن حضور یافت و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کرد.

در بازدید دکتر قالیباف که معاونان فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری شهرداری تهران، رییس سازمان مدیریت بحران و رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، حضور داشتند، دکتر فاطمی، رییس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، به ارائه توضیحاتی در مورد وظایف این مرکز، اهداف، اقدامات انجام شده و در دست اقدام، برنامه ها و فعالیت‌های مهم این مرکز پرداخت.

روابط عمومی شهرداری تهران گزارش داد دکتر مازیار حسینی، رییس سازمان مدیریت و بحران شهر تهران در حاشیه این بازدید با اشاره به اهداف این بازدید، گفت: مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن یکی از قدیمی ترین نهادهای تحقیقاتی در حوزه ساختمان و مسکن کشور است که اقدامات ارزشمندی را در سابقه خود دارد.

وی با تاکید بر آشنایی با طرح‌های جدید و نوآورانه این مرکز افزود: کشور ما در بخش ساختمان و مسکن به یک تحول اساسی در شیوه‌های ساخت مسکن و در زمینه سبک بودن، مقاوم بودن در برابر زلزله، با صرفه بودن از نظر انرژی و مطابق بودن با معیارهای سنتی و اسلامی نیاز دارد.

حسینی با بیان این که عمر مفید ساختمان‌ها در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورها بسیار پایین است، خاطر نشان کرد: مقاوم نبودن ساختمان‌های ما در برابر زلزله و پایین بودن عمر آنها، آسیب جدی به سرمایه‌های کشور می‌زند و تولید ناخالص ملی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

وی افزود: ازعمده‌ترین اهداف این بازدید آشنایی در مورد ایجاد زمینه‌های مشترک همکاری میان حوزه‌های مختلف شهرداری مانند معاونت فنی و عمرانی، معاونت شهرسازی و معماری و سازمان مدیریت و بحران شهر تهران با مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن است تا در نهایت به انعقاد توافق نامه‌هایی بتوانیم از ظرفیت‌های مرکز تحقیقات در راستای پروژه‌های شهرداری با محوریت تهران و کلان شهرهای کشور استفاده کنیم.

رییس سازمان مدیریت و بحران شهر تهران در ادامه اظهار کرد: این مرکز مسئولیت شبکه شتاب‌نگاری کشور را بر عهده دارد که شناسایی این شبکه می‌تواند در هنگام زلزله کمک بزرگی برای سازمان مدیریت بحران تهران باشد.

کد خبر 62800

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز