همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که مجلس بررسی لایحه حمایت از خانواده را در دستور کار خود دارد.

علی لاریجانی روز چهارشنبه این مطلب را در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرد.

نماینده چناران و طرقبه در مجلس در تذکری آیین نامه‌ای خاطرنشان کرد که مجلس در فضا‌سازی و انفعال نمی‌تواند قانونگذاری کند.

به گزارش ایرنا، محمد دهقانی  اظهار داشت : ما از این که بعضی از عناصر سیاسی بهانه‌جویی کنند و از هر بهانه‌ای برای فضا سازی استفاده کنند، توقعی نداریم ‌؛ ما به عنوان نمایندگان ملت ایران از رئیس مجلس و هیات رئیسه به عنوان رئیسان توقع داریم که در برابر فضا سازی‌ها موضع درست بگیرند و به مردم آگاهی بدهند.

وی با اشاره به برخی موضع گیری‌ها نسبت به لایحه حمایت از خانواده، یادآور شد که‌ این لایحه متشکل از 53 ماده است که دو ماده از آن اختلاف برانگیز است.
این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تصریح کرد: ما نباید تمام امتیازات این لایحه را تنها به خاطر این دو ماده کتمان کنیم.

دهقانی از رئیس مجلس خواست که در توضیحات خود نسبت به لایحه حمایت از خانواده اظهار دارد که هم اکنون شور اول و کلیات این لایحه در مجلس مطرح است و مجلس در بررسی جزئیات آن تمام جوانب را در نظر دارد و از نقطه نظرات کارشناسان استفاده خواهد کرد.

وی افزود: ‌کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس آماده دریافت تمامی نظرات کارشناسان است.
نماینده چناران ادامه داد: موضع گیری قبل از موعد و اینکه هیات رئیسه اعلام کند که بررسی لایحه حمایت از خانواده از دستور کار مجلس خارج شده است،‌ صحیح نیست وبعد در مطبوعات این مطالب درج شود و فضا سازی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مجلس در فضا سازی و انفعال نمی‌تواند به قانونگذاری انجام دهد وظیفه هیات رئیسه آگاهی بخشی به مردم است.

علی لاریجانی رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: مجلس بررسی این لایحه را در دستور کار خود دارد، این موضوع که لایحه حمایت از خانواده دارای نکات مثبت و اشکالاتی نیز است در ذهن اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس وجود دارد و به آن توجه دارند.

وی افزود: ما که نمی‌توانیم جلوی زبان دیگران را در اظهار نظر نسبت به این لایحه بگیریم ‌اما وظیفه مجلس بررسی دقیق این لایحه است.

کد خبر 62413

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز