چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: 84 تن از نمایندگان طی نامه ای به هیات رئیسه خواستار استیضاح علی احمد احمدی وزیر آموزش و پرورش شدند.

به گزارش خانه ملت، در متن این نامه آمده است: می دانیم هدف اصلی متولیان امر و برنامه ریزی نیل به توسعه پایدار و همه جانبه است. توصیه پایدار دارای ابعاد مختلف است که هر کدام از این ابعاد دارای چند محور اصلی است. یکی از محورهای اصلی شاخص انسانی توسعه است.[مفاهیم: استیضاح چیست؟]

انسان به عنوان یک محور مهم در توسعه نقش اساسی را در تعالی محورهای دیگر بازی می کند. یعنی در واقع اساس حرکت بسوی توسعه انسان است. انسان بعنوان عنصر اصلی ساختار مدیریت هم می تواند توسعه را به ارمغان بیاورد و هم می تواند بعنوان مانع بزرگ توسعه درآید و اولین انسان توسعه یافته جامعه توسعه یافته را رقم می زند. واقفیم که در این راستا بخش آموزش و پرورش نقش حیاتی را در تربیت انسان های شایسته ایفا می کند.

هر چند بخش یاد شده بعنوان مبنا به وظایف خود درست عمل نماید به همان اندازه انسان های توانمند و لایق تحویل جامعه خواهد شد و جامعه نیز از ظرفیت های چنین انسان هایی بهره مند خواهد شد.

اگر این بخش محوری در انجام وظایف خود موفق نباشد ساختار حرکت جامعه دچار تزلزل شده و آسیب جدی را متحمل خواهد شد. گرچه خسارات وارده در اثر ضعف عملکرد این بخش در دراز مدت خود را نمایان می سازد و جبران این خسارت عظیم به هیچ وجه مقدور نخواهد شد.

در طی چند ماه اخیر وزارت آموزش و پرورش کشور با حضور علی احمدی دچار چالش جدی شده و بنیان آن متزلزل شده است که ادامه این روند خسارت جبران ناپذیری را بر پیکر نحیف آموزش و پرورش کشور وارد می سازد. بنابه دلایل ذیل ادامه حضور جناب علی احمدی در راس وزارت آموزش و پرورش به صلاح مملکت و بخش یاد شده نمی باشد.

1- غیر آموزش و پرورشی بودن نامبرده و ناتوانی در شناخت مشکل این بخش و عدم درک حساسیت بخش یاد شده با ارائه طرح غیر کارشناسی چارچوب ساماندهی و مدیریت نیروی انسانی و ایجاد بحران غیر قابل کنترل در این بخش در سراسر کشور.

2- بی توجهی در مشکلات مالی ادارات و فرهنگیان سراسر کشور

الف) عدم پرداخت سرانه دانش آموزی کلیه مدارس کشور از مهر ماه 86 تاکنون و بدهی مدارس به بازار و طرفین قرارداد و وجود نارضایتی شدید که نمونه آن کتک کاری و درگیری چندی پیش رانندگان مینی بوس با رانندگان مناطق.

ب) عدم پرداخت پاداش بازنشستگی این پیشکسوتان عرصه علم و تربیت که زحمات آنها برای همه مشخص است گرچه بعد از مدت ها نصف پاداش پرداخت شده است.

پ) عدم پرداخت هزینه های ماموریت ماه اضافه تدریس، هزینه فوت و ازدواج، هزینه های سفر، هزینه دوره های آموزش ضمن خدمت، مرخصی مناطق محروم، لغو پاداش روستایی و ایجاد نارضایتی غیر قابل کنترل

3- بی توجهی و کم توجهی به اجرای قوانین موجود از جمله قانون برنامه چهارم توسعه بالاخص عدم توجه به اجرای 11 بند از 14 بند ماده 52 قانون برنامه چهارم توسعه بالاخص بند 4 بی تدبیری محض در مورد استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سراسر کشور به طوری که در مهر ماه سال جاری ناامنی مطلق در بخش آموزش و پرورش دور از انتظار نیست.

5- ناتوانی در اداره امور بخش بطوری که حداقل 90 درصد از قشر فرهنگیان از نامبرده ناراضی هستند و بدبینی خاص نامبرده به این وزارتخانه.

کد خبر 62406

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز