سه‌شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی بسکتبال جوانان کشورمان مرحله دوم رقابت های قهرمانی جوانان آسیا را با پیروزی برابر کره‌جنوبی آغاز کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر در دومین روز از دومین مرحله بیستمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی جوانان آسیا که در سالن بسکتبال ورزشگاه آزادی تهران بر گزار می شود عصر دوشنبه 11 شهریور تیم بسکتبال جوانان ایران در پنجمین دیدار خود در این رقابتها مقابل تیم قدرتمندکره جنوبی به پیروزی دست یافت.  
   
 
رایچویچ نبوشا – سرمربی صربستانی تیم بسکتبال جوانان ایران در این بازی – از محمد حسن زاده، فربد فرمان، محمدرضا فلاحت، مهدی شیرجنگ و عماد سلمانی برای تشکیل ترکیب اولیه تیمش در دیدار با کره جنوبی استفاده کرد اما این بازیکنان نتوانستند انتظارات طرفداران خود را برآورده کنند به طوریکه هر دو کوارتر نیمه نخست را به ترتیب با نتایج 14 به 22 و 12 به 17 به حریف واگذار کردند.

اشتباه شاگردان نبوشا در پاس کاری موجب از دست رفتن چند موقعیت گل در این نیمه شد درحالیکه کره ای ها در این زمینه هیچ خطایی نداشتند. آنا ن 75 درصد پرتاب های آزاد خود را وارد حلقه کردند و از شوت های 2 و 3 امتیازی هم بهره لازم را بردند.

در مقابل بسکتبالیست های جوان کشورمان نتوانستند هیچ یک از 13 موقعیت به دست آمده برای پرتاب شوت های 3 امتیازی از حلقه سبد حریف عبور دهند تا اینکه نیمه نخست مسابقه را با 13 اختلاف امتیاز یعنی 26 به 39 به کره جنوبی واگذار کردند.

بر اساس این گزارش بازیکنان جوان بسکتبال ایران از آغاز نیمه دوم ارائه‌گر بازی به مراتب بهتری بودند به طوریکه توانستند با سرعت دادن به بازی و هدر ندادن موقعیت به دست آمده هر دو کوارتر این نیمه را با برتری خود و با نتایج 29 بر 22 و 30 بر 18 به سود خود تمام کنند و در نهایت با نتیجه 85 بر 79 تیم کره جنوبی را شکست داده و به یک پیروزی شیرین و با ارزش دست یابند .

در این دیدار همچنین کره‌ای ها تلاش زیادی برای حفظ برتری خود انجام دادند و حتی چندین بار در کسب امتیازبه تساوی رسیدند اما در نهایت مقابل بسکتبالیست های ایران متحمل شکست شدند.

"پارک" بازیکن کره ای به عنوان امتیازآورترین بازیکن این میدان معرفی شد. وی در این مسابقه 23 امتیاز برای تیمش به دست آورد.

در ادامه این رقابت ها سه‌شنبه تیم بسکتبال جوانان ایران قرار است با فیلیپین روبرو شود.

کد خبر 62274

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز