دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: نظامیان عضو شورای عالی حکومت موریتانی اولین دولت پس از کودتا در این کشور را تشکیل دادند.

به نوشته ال پاییس، آژانس اطلاعاتی موریتانی ساعاتی پس از نیمه شب یکشنبه 31 اوت  با انتشار اطلاعیه‌ای که از سوی ریاست شورای عالی حکومت صادر شده بود، خبر از تشکیل دولت جدید در این کشور داد.

دولت جدید از 28 عضو تشکیل شده که اغلب آن‌ها را تکنوکرات‌هایی تشکیل می‌دهند که دارای پیشینه سیاسی نیستند. از 22 وزیر دولت کنونی نیز تنها 4 نفر از آن‌ها در دولت پیشین  که پس از وقوع کودتا سرنگون شد، عضویت داشتند. این چهار نفر اکنون تصدی وزارتخانه‌های دادگستری، دفاع ملی، امور اقتصادی و توسعه را عهده دار هستند.

سه تن از وزرای وابسته به حزب مخالف تجدید قوای نیرو‌های دموکراتیک پس از آن‌که این حزب خواستار استعفای آنان شد، از حضور در دولت جدید موریتانی خودداری کردند.

حزب تجدید قوای نیرو‌های دمکراتیک پیشتر اعلام کرده بود به دلیل آن‌که هیچ گونه محدودیت زمانی برای دوران گذار مشخص نشده و به خاطرغیر قانونی بودن تصدی مقام ریاست جمهوری توسط یکی از اعضای نیرو‌های مسلح  در دولت آینده مشارکت نخواهد کرد.

ژنرال محمد اولد عبدالعزیز در روز 6 اوت سال جاری طی یک کودتای بدون خونریزی سیدی اولد شیخ عبداللهی اولین رئیس جمهور منتخب موریتانی را سرنگون کرد.
[دستگیری رئیس جمهور و نخست وزیر موریتانی در پی کودتا]

عزیز سپس یک شورای حکومتی تشکیل داد که 11 مقام نظامی در آن عضویت داشتند.

کد خبر 62186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز