جمعه ۲۸ مهر ۱۳۸۵ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس کنونی برزیل برتری‌اش را در نظرسنجی‌ها حفظ کرده است. دور دوم انتخابات در برزیل بزودی برگزار می‌شود.

روزنامه استاندارد از ریو دو ژانیرو گزارش داد، در نظرسنجی که موسسه وکس پوپولی منتشر کرد، تصریح شده است که لوییس ایناسیو لولا داسیلوا این سیاستمدار چپگرا 61 درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
بدین ترتیب او اکنون 22 درصد از جرالدو آلکمین، سیاستمدار محافظه‌کار رقیب خود پیش افتاده است. در هفته‌های پیش، نظرسنجی‌ها حاکی از کسب 55 درصد آرا برای لولا و 45 درصد آرا برای آلکمین بود.
ناظران معتقدند مناظره تلویزیونی که این دو رقیب شب گذشته با یکدیگر داشته‌اند، چنین تاثیری را بر افکار عمومی داشته است. بر این اساس، وی این بار حملات تندی را به طرف مقابل نداشت، بلکه به تشریح برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی‌اش پرداخت.
لولا که برخاسته از جامعه کارگری برزیل است، رقیبش را به نادیده گرفتن درآمد خانوار در این کشور متهم و تصریح کرد برنامه‌های اجتماعی وی فقر را کاهش خواهد داد. آلکمین نیز قول کاهش مالیات‌ها را داد. او لولا را مسوول فساد و ارتشا در برزیل دانست.
در دور اول انتخابات ریاست جمهوری برزیل که اول اکتبر انجام شده، رییس جمهور کنونی برزیل به صورتی غیرقابل پیش‌بینی نتوانست اکثریت آرا را برای پیروزی در انتخابات کسب کند. آلکمین نیز نتوانست بیش از 40 درصد آرا را به دست آورد. 29 اکتبر دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در برزیل انجام خواهد گرفت.
کد خبر 6218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز