شنبه ۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

فرانک عطیف: وقتی طرفدار چیزی باشی برایت کیفیت و وضعیت آن چیز مهم می‌شود، مثل کیفیت بازی‌های ویدیویی و کامپیوتری و وسیله های مربوط به آن.

   یک نوجوان در انگلیس چون حسابی طرفدار این نوع بازی‌هاست و در این میان به اتفاقی ناخوشایند برخورد کرده، تصمیم جالبی گرفته است.«هیو» این‌ور و آن‌ور می‌رود، برنامه‌های مختلفی ترتیب می‌دهد تا در باره امنیت بازی کردن، برای کودکان و نوجوانان تبلیغ کند.

   او می‌گوید: «حدود یک سال پیش داشتم با کنسولم (دستگاه پخش و انجام بازی‌های ویدیویی)، توی تاریکی بازی می‌کردم که یک دفعه یک عالمه نور تو گوشه چشمم فلاش زد، شبح سفیدی از شخصیت‌های بازی دیدم و سر و دستم هم گز‌گز می‌کردند.

   شروع کردم به داد زدن و همه را خبر کردم؛ راستش حسابی ترسیده بودم. تا آن موقع چنین چیزی برایم اتفاق نیفتاده بود؛ رفتیم بیمارستان.دکترها گفتند من دچار مشکل شده‌ام؛ یک جور حساسیت به تصویر و نور.

   مسئله این است که همه برنامه‌های تلویزیونی با یک دستگاه خاص به نمایش در می‌آیند تا بینندگانی که به تصویر حساسند، دچار مشکل نشوند.

   بازی‌ای که من انجام دادم این ویژگی را نداشت. شرکت سازنده آن تصمیم گرفت تا از این به بعد بازی‌هایش را به صورتی که گفتم و به شکلی که ایمنی و سلامت همه را تضمین کند، به نمایش در بیاورد. با این حال من تصمیم گرفته‌ام سراغ بسیاری از شرکت‌های سازنده بازی و کنسول بروم تا مطمئن شوم آنها هم چنین کاری را انجام می‌دهند یا نه. به این ترتیب آدم‌های بیشتری، بدون این که دچار چنین مشکلی بشوند، می‌توانند با خیال راحت بازی کنند.»

کد خبر 61582

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز