سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: یکی از مهم‌ترین دستورهای یکصدوهفدهمین جلسه شورای شهر که پس از یک هفته تعطیلی تابستانی با حضور ۱۱ نفر از اعضای این شورا تشکیل شد، اختصاص به طرح ایمن‌سازی‌ بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر تهران داشت.

به گزارش همشهری، با توجه به وضعیت نابسامان بیمارستان‌ها، مراکز درمانی و تشخیصی به لحاظ ایمنی و مقاومت، شهرداری تهران ملزم شد با هدف بهسازی اینگونه اماکن، در اسرع وقت صدور مجوزهای لازم برای مرمت و انجام عملیات مقاوم‌سازی‌ آنها اقدام کند.

رعایت ضوابط زیست‌‌محیطی در ارتباط با طراحی و اجرای سامانه تصفیه فاضلاب و سامانه دفع پسماندهای بیمارستانی، اختصاص زمین به بیمارستان‌های فاقد سازه مناسب از طریق جابه‌جایی مکان فعلی بیمارستان‌های مذکور با اختصاص اراضی مناسب و متعلق به شهرداری تهران در مناطق مورد نیاز، پیگیری جذب مشارکت بخش خصوصی یا دولتی در احداث بیمارستان ایمن، مقاوم و واجد شرایط ازجمله بندهای این مصوبه است.

در شرایطی که به گفته معصومه آباد، یکی از اعضای شورای شهر از 190 بیمارستان شهر تهران 60 درصد بالای 30 سال عمر دارند، مازیار حسینی رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران شهر تهران یکی از دلایلی که کار بهسازی بیمارستان‌های کشور را به شدت با کندی مواجه ساخته، بالابودن هزینه تخریب و نوسازی در کشور و سیاست‌های وزارت بهداشت در ممانعت از احداث بیمارستان‌های جدید می‌داند.

وی پراکنش و توزیع بیمارستان‌ها در تهران را متناسب با تمرکز جمعیت و مناطق آسیب‌پذیر ندانست و خواستار پهنه‌بندی جدید برای احداث مراکز درمانی در یک دوره 10 ساله شد.

معصومه ابتکار، دیگر عضو شورای شهر بدون اشاره به آمار بحران‌های زیست محیطی که بیمارستان‌های شهر تهران دچار آنند، تنها به ابراز اینکه بیمارستان‌ها با پراکندن انواع آلودگی هوا و بیماری‌ها در شهر درواقع برای خود مشتری جمع می‌کنند، از نبود سیستم تصفیه فاضلاب و تجهیزات زباله‌سوز برای امحای زباله‌های بیمارستانی انتقاد کرد.

ساماندهی سرویس‌های مدارس

در شرایطی که موضوع نظارت بر نرخ‌ها و استانداردهای سرویس‌های مدارس تبدیل به مشکلی جدی برای آموزش و پرورش، راهور ناجا و سازمان تاکسیرانی شده است شورای شهر تهران در جلسه دیروز خود یک فوریت طرح تعیین نرخ و ساماندهی وضعیت سرویس‌های مدارس در سال تحصیلی جدید در شهر تهران را در دستور کار خود قرار داد و به تصویب رساند.

معصومه ابتکار، عضو کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر تهران معتقد است، یک بعد این طرح بر مسئله نظارت بر نرخ‌ها دلالت دارد و بعد دیگر آن بر رعایت استانداردهای ایمنی دانش‌آموزانی که در شهر تردد می‌کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ‌لازم است شورا ضوابط ایمنی، ظرفیت و تعیین نرخ سرویس‌های مدارس و در مجموع همه استانداردهای لازم را در این‌باره تعیین و ابلاغ کند.

ساماندهی تبلیغات محیطی

هنگام بررسی یک فوریت رفع ابهامات حقوقی و اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: قراردادهای مربوط به تابلوهای تبلیغی اصلاح می‌شوند.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه بخش‌هایی از این طرح از ظرفیت قانونی لازم برای اجرا و رفع مشکلات مرتبط با تابلوهای تبلیغی برخوردارنبودند، بنابراین اصلاح این طرح از نظر اعضای شورای شهر ضروری به‌نظر رسید.

دیروز مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران نیزهنگام بررسی یک فوریت رفع ابهامات حقوقی و اصلاحیه مصوبه ساماندهی تبلیغات محیطی و اصلاحات بعدی آن طی تذکری خواستار آن شد تا از نظر فیزیکی و معماری به حال تابلوهای تبلیغاتی شهر فکری شود.

تشکیل نهاد  طرح‌های توسعه شهری

شورای شهر تهران در جلسه خود، یک فوریت طرح تشکیل نهاد مطالعات و تهیه طرح‌های توسعه را به تصویب رساند.

رسول خادم  در این باره خاطر نشان کرد: از آنجایی که رویکردهای طرح جامع راهبردی و ساختاری است، بنابراین لازمه تحقق آن پایداری و پایش و نظارت مستمر و روزآمد است. به همین دلیل از نظر خادم تشکیل نهادی تخصصی که بتواند ظرفیت‌های کارشناسی لازم را دنبال کند، ضروری است.

کد خبر 59923

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز