گروه شهری: شهرداری تهران از سوی شورای اسلامی شهر موظف شد با ارائه گزارشی از وضعیت شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه خود تا پایان تیرماه، نسبت به تعیین تکلیف وضعیت آن دسته از شرکت‌هایی که در مرحله زیان‌دهی قرار دارند، اقدام کند.

براساس اظهارات خسرو دانشجو، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، به‌نظرمی رسد در نخستین اقدام، این سازمان بازنشستگی شهرداری تهران باشد که با پیشنهاد انحلال روبه‌روشده است.

به گزارش همشهری، طبق روال همه یکشنبه‌ها یکصدوپنجمین جلسه شورای شهر میزبان محمدباقر قالیباف شهردار تهران بود.

نقل‌قول‌های قالیباف در جمع اعضای شورای شهر که از زبان سخنگوی این شورا اعلام شد، نشان‌دهنده این است که در کنار طرح انحلال سازمان بازنشستگی، پیشنهاد انتقال وظایف سازمان بازنشستگی به یک صندوق بازنشستگی دیگر که ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر باشد نیز مطرح است.

بنا بر این گزارش، در هر حال باتوجه به اینکه سازمان بازنشستگی یک سازمان زیان‌ده است اعضای شورای شهر با اختصاص اعتبار بیشتر به این سازمان موافقت نکردند.

از سوی دیگر بناست اعضای شورای شهر پیشنهاد شهرداری تهران را مبنی بر لغو بیمه‌های کارکنان شهرداری  و جایگزینی بیمه تأمین اجتماعی به‌طور یکسان برای تمام  کارکنان اعم از قراردادی یا رسمی را بررسی کنند با وجود این، دانشجو معتقد است اعضای شورای شهر حق و حقوق کارکنان  شهرداری را به‌عنوان بخشی از موکلین خود با دقت‌نظر کامل در نظر می‌گیرند که در این صورت، بهره‌مندی از بیمه‌های تکمیلی در دستور قرار خواهد گرفت.

البته این همه در صورتی است که اعضای شورا  پس ازبررسی‌های لازم، این پیشنهاد شهرداری را به صلاح مجموعه بدانند.به اعتقاد این دسته از مدیران، با کمک بیمه تکمیلی می‌توان به اعضا خدمات بهتری ارائه کرد.

دانشجو همچنین با  اشاره به بررسی لایحه اصلاحیه عوارض ایمنی ساختمان‌ها و رد آن توسط اعضا درباره با علت رد این لایحه گفت:  پیشنهاد شده بود تا برای افزایش ایمنی ساختمان‌ها عوارض دریافت شود اما با توجه به ملتهب بودن فضای بازار مسکن، تصویب این طرح می‌توانست به لحاظ روانی در افزایش قیمت نقش داشته باشد، به همین دلیل اعضای شورا لایحه را رد کردند.

اعتراض فرمانداری

به گفته دانشجو، اعتراض فرمانداری بر این است که کلیه تغییر کاربری‌ها باید براساس موارد تعیین شده در طرح جامع انجام گیرد درحالی‌که این مصوبه با نگاه بخشی به اجرای طرح جامع می‌تواند به شهر تهران آسیب زده و باعث تزلزل طرح جامع شود.

بر این اساس، مقرر شد تا پاسخ نهایی این اعتراض برپایه  نتیجه کارشناسی جلسه‌ای که با حضور کارشناسان کمیسیون فرهنگی، برنامه و بودجه و فرمانداری تهران برگزار خواهد شد، ارسال شود.

کد خبر 54331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز