یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۴
۰ نفر

گروه شهری: لایحه تفریغ بودجه سال‌های 28، 83 و 84 دیروز به‌اتفاق آرا به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تهران رسید.

قرار است گزارش تفریغ بودجه سال‌های 86-85 نیز در آبان‌ماه برای تصویب تقدیم شورای اسلامی شهر تهران شود.

خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه یکصد‌و‌بیست‌و‌چهارمین جلسه علنی این شورا که هر یکشنبه بدون حضور مستمع برگزار می‌شود، گفت: گزارش عملکرد مالی شهرداری پس از ساعت‌ها کار کارشناسی و رفت و برگشت بین کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر و شهرداری تهیه شد.

وی افزود: پس از جمع بندی این گزارش عملکرد،کمیته برنامه و بودجه و کارشناسان شرکت حسابرسی مورد وثوق شورا، دیروز برخی پیشنهادها را مطرح کردند که به رای اعضای شورای شهر تهران گذاشته شد.

وی در توضیح این مطلب گفت: نظام مالی شهرداری تهران از ابتدای شکل‌گیری تا اواسط سال 1385 برخی ایرادات ذاتی داشت؛

به‌طوری که با وجود اینکه در سنوات گذشته هم حسابرسی صورت می‌گرفت اما نقدی بودن نظام مالی باعث می‌شد این گزارش‌های مالی نه سر موقع و نه به شکل متقن تهیه و ارائه شود.

وی ادامه داد: از سال 1386 با آغاز تغییر نظام مالی شهرداری از نقدی به تعهدی این نواقص و خلأها برطرف و به سمت اصلاح پیش رفت.

وی اظهار امیدواری کرد که با طراحی نظامی بهینه، این امکان برای شهرداری فراهم باشد تا هر سال ظرف 2 ماه بعد از اتمام سال مالی گزارش مبسوطی از تفریغ بودجه آن سال مالی را تهیه و به شورای شهر تهران ارائه کند.

وی ضمن تاکید براین که در این حسابرسی‌ها به‌دنبال بررسی وضعیت سیستم مالی شهرداری هستیم بنابراین به اشخاص کاری نداریم، گفت: در هر حال این اتفاق بسیار میمون و شایسته است که نباید با مباحث سیاسی خلط شود.

وی در این باره از حمایت بی‌دریغ محمد باقر قالیباف شهردار تهران در به ثمر نشستن تغییر و اصلاح نظام مالی شهرداری قدردانی کرد.

دانشجو اظهار داشت: شهرداری تهران در جریان این تحول بزرگ همواره در جبهه شورای شهر و کاملا با اعضای شورای شهر هم عقیده بود.

بنا بر این گزارش، با تصویب اعضای شورای شهر مقررشد، کمیته اصلاح نظام مالی برنامه زمان‌بندی‌شده اصلاح سامانه و روش‌های مالی شهرداری تهران را حداکثر ظرف 2ماه از زمان ابلاغ ارائه کند.

همچنین در راستای تحقق مفاد بند 30  از ماده 71 قانون وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی کشور گزارش موارد نقض مقررات مورد اشاره در گزارش حسابرسان مستقل، جهت بررسی و هرگونه اقدام مقتضی به شهرداری تهران ابلاغ شود و شهرداری تهران تا پایان سال 87 گزارش عملکردی از اقدامات انجام شده را به اطلاع شورای شهر برساند و به‌منظور پیگیری و استیفای حقوق شهرداری تهران، براساس گزارش حسابرسان مستقل، کمیته‌ای متشکل از نماینده تام‌الاختیار شهرداری تهران، نماینده‌ای از اعضای شورای شهر تهران و یک نفر نماینده از حسابرسان مستقل تشکیل و ضمن انجام پیگیری‌های لازم گزارش عملکردی خود را هر 3 ماه یکبار به شورای شهر تهران ارائه کنند.

 

کد خبر 62750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز