«سعید کلانتر» شورایار قدیمی محله جوادیه با بیان این مطلب میگوید: «تبلیغات شهری باید با محتوای آموزش شهروندی در حوزههای مختلف از جمله اجتماعی، فرهنگی، ورزشی، ترافیکی و حتی مسائل خانوادگی باشد. متولیان اصلی تبلیغات شهری با توجه به شاخصهها، معیارهای محله و منطقه میتوانند در این زمینه اقدامات مناسب و کارآمدتری داشته باشند. به فرض در محدوده بزرگراه نواب، بعثت، باغ آذری و ترمینال جنوب و... که معضل اعتیاد شایعتر است میتوان با استفاده از تبلیغات شهری میزان آگاهی شهروندان را از آسیبهای اجتماعی بیشتر کرد. بنابراین باید تبلیغات و اطلاعرسانیهای مناسب محیط انجام شود و فراخور نیاز جامعه محلی باشد.»
کلانتر پیشنهاد میدهد که مدیران شهری حتی در زمینه محتوا و مطالب تبلیغات فرهنگی و اجتماعی میتوانند از شورایاریها نظرخواهی کنند تا نتیجه مطلوبتری به دست آید.
«در زندگی شهرنشینی کنونی اگر شهروندان با حقوق و وظایف خود نسبت به دیگران آگاهی داشته باشند با ناملایمات و ناهنجاریهای کمتری مواجه خواهند بود. نمونه بارز این قضیه فرهنگ آپارتماننشینی است که آشنایی با آن ابزار و امکانات خود را میطلبد.»
کد خبر 597679
نظر شما