سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاریکاتور روی جلد مجله نیویورکر درباره باراک اوباما و همسرش، در ایالات متحده آمریکا جنجال بر انگیز شد.

به گزارش الجزیره، تصویر روی جلد نیویورکر باراک اوباما و همسرش را در یکی از اتاق‌های کاخ سفید و در حالی که اوباما دستاری بر سر دارد و همسرش تفنگی بر دوش انداخته وآن‌ها مشت‌هایشان را به یکدیگر می‌زنند نشان می‌دهد، در سمت راست این کاریکاتور، تصویر اسامه بن لادن در حالی که در تابلویی دربالای شومینه قرار داده شده به چشم می‌خورد، در شومینه نیز  پرچم آمریکا در حال سوختن دیده می‌شود، که این دو مورد اخیر به نوبه خود جنجال برانگیزترین موارد مطرح شده در این کاریکاتور هستند.

مجله نیویورکر در واکنش به انتقاداتی که بویژه از سوی ستاد انتخاباتی اوباما نسبت به این کاریکاتور جنجال برانگیز مطرح شده، اعلام کرد که کاریکاتور کاور این مجله، طنز هجو گونه‌ای ‌است که جهت انتقاد از درک نادرست رای دهندگان آمریکایی نسبت اوباما ترسیم شده است.

هنگامی که از باراک اوباما درباره کاریکاتور جنجال برانگیز نیویورکر سوال شد وی پاسخی در این باره نداد، اما بیل برتون یکی از سخنگویان ستاد انتخاباتی اوباما ضمن محکوم کردن طرح جلد نیویورکر گفت: این مجله احتمالا تصورش بر این است که تصویری که راستگرایان قصد دارند از اوباما به افکار عمومی آمریکا القا کنند را در قالب یک کاریکاتور هجو آمیز و طنز گونه ترسیم کرده است، اما بسیاری از خوانندگان آن را بی محتوا و توهین آمیز تلقی کرده‌اند و ما نیز با نظر خوانندگان موافقیم.

جان مک کین کاندیدای جمهوریخواهان نیز در واکنش به این کاریکاتور آن را کاملا نامناسب دانسته است.

اما نیویورکر در ادامه توجیهات خود درباره این کاریکاتور افزوده است: این طرح به‌وضوح شامل تصاویر فانتزی و وارونه جلوه داده شده‌ای از اوباما است. نیویورکر همچنین اعلام کرد که ما در کنار طراحی‌ها و مطالب طنز آمیز از اوباما مطالب جدی نیز از وی به چاپ رساند‌ه‌ایم.

کد خبر 58097

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز