همشهری آنلاین: معاون عملیات پلیس تهران گفت: همزمان با رسیدن فصل تابستان افزایش گشت‌ها در پارک‌ها را به منظور افزایش تأمین امنیت خانواده‌ها در دستور کار قرار دادیم.

به گزارش فارس سرهنگ محسن خانچرلی اشنبه (15 تیر) در جمع خبرنگاران افزود: همزمان با فرا رسیدن فصل تابستان بالا بردن امنیت پارک‌ها در دستور کار پلیس قرار گرفت که در این راستا سرکلانتر‌ها ملزم شدند تا مأموران پلیس را در تمامی پارک‌ها مستقر کنند.

وی گفت: هم‌اکنون در 40 پارک مهم به صورت ویژه پلیس پارک را مستقر کرده‌ایم و مابقی پارک‌ها را هم تحت مسئولیت سرکلانتری‌ها مأمور گذاشته و به صورت مستمر کنترل می‌شود.

وی درباره امنیت بوستان ویژه بانوان در تهران گفت: برای امنیت پارک ویژه بانوان مقرر شد حداقل 10 پلیس زن در این مکان مستقر شود و 2 واحد گشتی پلیس مرد نیز در بیرون از پارک‌ها حضور داشته باشند.

معاون عملیات ناجا در ادامه با اشاره به کاهش 6 درصدی جرایم در 3 ماهه اول امسال در مقایسه با سال گذشته گفت: در سرقت منزل 5 درصد، سرقت مغازه 19 درصد، سرقت لوازم اتومبیل 18 درصد، سرقت خودروی سواری 4 درصد، سرقت دوچرخه 5 درصد و سرقت بانک 100 درصد کاهش داشته‌ایم و این در حالی است که در زمینه سرقت خودروهای باری و وانت‌بار 2 درصد و سرقت موتورسیکلت 11 درصد و کیف‌قاپی 11 درصد با افزایش مواجه بوده‌ایم.

وی درباره وقوع جرایم خشن در تهران گفت: در جرایم خشن مانند قتل، سرقت مسلحانه و سرقت به عنف نسبت به سال گذشته تغییری نداشته‌ایم به طوری که در سال 86‌، 37 فقره قتل در تهران به وقوع پیوست که این رقم در 3 ماهه اول سال 87 نیز تغییری نکرده است.

وی گفت: در 3 ماهه اول امسال به طور میانگین هر ماه حدود 13 فقره قتل در تهران به وقوع پیوست که تعدادی از این قتل‌ها مربوط به اختلافات خانوادگی و انتقام‌گیری بود. وی ادامه داد: در کشف قتل نیز نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشته‌ایم و در دستگیری‌های این جرم نیز با 60 درصد افزایش رو‌به‌رو بوده‌ایم.

معاون عملیات پلیس تهران گفت: سرقت مسلحانه در 3 ماهه اول سال 86، 27 فقره بوده است که در سال 87 به 5 فقره کاهش یافته است. وی ادامه داد: سرقت به عنف نیز در این مدت نسبت به سال گذشته 2 درصد کاهش داشته که در همین زمینه با 33 درصد افزایش کشف و 58 درصد افزایش دستگیری مواجه بوده‌ایم.

سرهنگ خانچرلی با اشاره به برخورد پلیس با موتور‌سیکلت‌سواران متخلف در 3 ماهه اول سال جاری گفت: طی این مدت 50 هزار و 928 دستگاه موتور‌سیکلت که راکبان آن‌ها مرتکب تخلفات راهنمایی و رانندگی شده‌اند از سوی پلیس متوقف و به پارکینگ منتقل شد.

وی با اشاره به استمرار طرح برخورد با موتور‌سیکلت‌سواران متخلف گفت: این طرح تا نهادینه شدن عدم تخلف توسط موتور‌سیکلت‌سواران به صورت جدی در دستور کار پلیس قرار دارد.

معاون عملیات پلیس تهران در ادامه با بیان این‌که طی 3 ماهه اول سال جاری 2 میلیون و 717 هزار و 537 تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است، گفت: به صورت میانگین در هر 3 ثانیه یک تماس با این مرکز برقرار شد که در هر 10 ثانیه یک مورد از تماس‌ها عملیاتی شده است.

وی گفت: میزان تماس‌های امسال نسبت به سال گذشته 200 هزار تماس افزایش داشته است. سرهنگ خانچرلی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر عدم برخورد پلیس با حمل حیوانات در پارک‌ها و معابر عمومی گفت: حمل حیوانات در معابر عمومی و پارک‌ها و هم داخل وسایل نقلیه ممنوع است و پلیس با متخلفان برخورد می‌کند.

وی درباره استمرار طرح اخلاقی نیز گفت: طرح امنیت اخلاقی به صورت مستقر در دستور کار پلیس قرار دارد.

کد خبر 57071

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز