لبخندی که در پایان بازی مقابل کویت روی لبانش نشسته بود حکایت‌های مختلفی داشت. این لبخند با تمام لبخند‌های دنیا فرق داشت.

تیم دایی در موج انتقادات و در شرایطی که ستاره‌ها به تیم ملی پشت کردند توانست با بیشترین امتیاز به مرحله دوم صعود کند. حالا دایی می‌داند چطور جواب منتقدانش را بدهد. سرمربی تیم ملی که همیشه موضع مشخصی در برابر انتقادات می‌گیرد این بار جواب دندان‌شکنی برای آنها دارد. تیم او صعود کرده و حالا حرف او است که به کرسی می‌نشیند! بدون اینکه کسی جرات انتقاد کردن داشته باشد چون انتقادات آنها فقط یک جواب خواهد داشت، تیم‌ام به مرحله بعد صعود کرده است.

 دایی پس از پایان این مسابقه در حالی که غرور خاصی در چهره‌اش موج می‌زد به خبرنگاران گفت: از شما، مردم و سایر رسانه‌های جمعی و گروهی می‌خواهم که ضمن حمایت از تیم ملی، فضای آرامی را برای فعالیت این تیم فراهم کنند به‌طور حتم، تیم ملی در آرامش بهتر کار می‌کند. دایی که این حرف را زد به خیلی‌ها برخورد! او دوباره داشت از موضع قدرت نگاه می‌کرد و به ‌نظر حواسش نبود که چطور دارد با کلمات بازی می‌کند. تیم او در شرایطی نتیجه گرفته که ستاره‌های ایران در ترکیب تیم حضور ندارند. حتی دایی در اقدامی عجیب و به بهانه‌های متفاوت از جمله مصدومیت، نیکبخت و خلیلی را کنار گذاشت تا ثابت کند که اسامی در تیم او بازی نخواهند کرد.

با این حال دایی می‌گوید: ببخشید! من باید به همه توضیح بدهم که چرا فلان بازیکن و فلان بازیکن را به تیم دعوت نکردم؟! محسن و علی به‌دلیل مشکلات شخصی و مصدومیت جزئی که داشتند به این بازی نرسیدند. متأسفانه در کشور ما هیچ‌کس چشم ندارد موفقیت کس دیگری را ببیند. تیم ملی با شرایط موجود بهترین نتایج را گرفته و من نمی‌دانم چرا همیشه انتقادات در ایران وجود دارد. اینجا اگرتیم تمام بازی‌هایش را ببرد باز هم انتقادات وجود خواهد داشت.

سرمربی تیم ملی حرف‌هایش را با اشاره به عدم‌دعوت از ستاره‌ها ادامه می‌دهد و می‌گوید: اطمینان می‌دهم که تیم ملی با ستاره‌ها و یا بدون ستاره‌هایش، به جام جهانی صعود خواهد کرد. هر بازیکنی که از نظر کادر فنی شرایط بازی در تیم ملی را داشته باشد، به‌طور حتم به این تیم دعوت می‌شود، هیچ‌گاه به نام‌ها توجهی نداشتم و هر بازیکنی را که شایسته بوده، بدون در نظر گرفتن سن، به تیم ملی دعوت کردم. به اعتقاد من، بازیکن باید به درد تیم ملی بخورد تا به این تیم دعوت شود. روزی که به‌دلیل مصدومیت بیشتر لژیونر‌های تیم از ترکیب بیرون ماندند همه انتقاد می‌کردند که این تیم شرایط صعود را ندارد ولی حالا موضع بیشتر آنها تغییر کرده است.

ترکیب جوان تیم ملی گام بلند برای جام جهانی را برداشته و لژیونرها پس از رهایی از مصدومیت و البته بر حسب نیاز می‌توانند در تیم ملی بازی کنند.  دایی می‌گوید؛ مصدومیت، اما این بحث کهنه که همه می‌دانند اختلاف، دلیل عدم‌دعوت از‌ هاشمیان، مهدوی کیا، کریمی و رضایی در آن است در شرایط فعلی راه به جایی نخواهد برد. اما ایران دیشب توانست در یک بازی نسبتا برتر و البته کاملا تشریفاتی تیم ملی کویت را در خانه شکست دهد. اظهارنظر‌های علی دایی به‌عنوان سرمربی در نوع خودش جالب است: خوشبختانه، تیم ملی روز به روز بهتر کار می‌کند و کادر فنی از این پیشرفت رضایت کامل دارد. در مجموع، تیم ملی در این دیدار، بازی زیبایی را ارائه کرد. این در حالی بود که کادر فنی چند بازیکن کلیدی خود را در اختیار نداشت و از بازیکنان جدیدی در ترکیب تیم بهره گرفت. ‌تیم ملی، 3 بازی برگشت خود را در این مرحله با پیروزی به پایان رسانده و انتظارات را برآورده کرده است.

‌تیم ایران در نیمه نخست این دیدار بهتر از کویت بازی کرد. ایران در تاریخ بازی‌هایش با تیم ملی کویت، نتوانسته بود این تیم را با نتیجه 2 بر صفر شکست دهد، اما امروز این اتفاق افتاد. بسیار خوشحالم که توانستیم با اقتدار به دور بعدی این رقابت‌ها صعود کنیم.
 ایران به مرحله بعد صعود کرده است اما به گفته بسیاری از کارشناسان از این مرحله تازه مشخص می‌شود که تیم دایی چند مرده حلاج است.

 دایی به خوبی این شرایط را درک می‌کند و می‌گوید: استرالیا، ژاپن، عربستان و کره از تیم‌های بزرگ آسیا هستند. اهمیت بالای این بازی‌ها را به خوبی درک می‌کنم. می‌دانم که شرایط سختی در مرحله بعد وجود دارد. تدارکات ویژه‌ای برای دور بعد در نظر گرفته‌ام که از جمله برگزاری اردوی آمادگی در اروپاست. مشغول مذاکره با مسئولان هستیم تا اردو‌های مختلفی را در اسپانیا و چک برگزار کنیم. در این سفر با 3 تیم خوب اسپانیایی بازی می‌کنیم و اگر بتوانیم از اسپانیا به‌طور مستقیم عازم چک می‌شویم تا در این کشور هم 2 بازی تدارکاتی انجام دهیم.

قصد ما این است که از تمام  فرصتی که داریم استفاده کنیم. در ضمن روز سی‌ام مردادماه یک بازی تدارکاتی با تیم ملی مصر در امارات انجام خواهیم داد. با این حال من به موفقیت در مرحله بعد نیز امیدوارم چرا که ما در این مرحله هم در دور رفت تنها 3 امتیاز را کسب کردیم اما در بازی‌های برگشت از تمامی بازی‌ها امتیازهای کامل گرفتیم. در هر صورت ما از همین فردا برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی را آغاز می‌کنیم.

 وقتی دایی با سؤال خبرنگاران در مورد دعوت از کریم باقری مواجه می‌شود با کمی تامل می‌گوید: باقری بازیکن بزرگی است و من نمی‌توانم او را روی نیمکت بنشانم. در حال حاضر در تیم ما، نکونام و تیموریان در خط میانی حضور دارند که 2 بازیکن بین‌المللی هستند و در این شرایط دوست ندارم باقری را در تیم ملی نیمکت‌نشین کنم.

نظر خیلی‌ها این است که خدا بخیر بگذراند! تیم ملی دارد نتیجه می‌گیرد و آرام آرام به شرایط سخت نزدیک می‌شود. ولی همه نگران یک چیز هستند اینکه اگر دایی با خصائص ویژه‌ای که دارد نتوانست تیم را به جام جهانی ببرد کار را با یک عذرخواهی تمام نکند. چون همه چیز این ملت در شرایط ورزشی امروز فقط فوتبال است و آرزوی همه آنها صعود به جام جهانی.

کد خبر 55859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز