یکشنبه ۲ تیر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

مرحله سوم از دور مقدماتی مسابقات فوتبال جام جهانی 2010 در قاره آسیا امروز به پایان می‌رسد تا چهره 2 تیم آخری که جواز حضور در مرحله دوم را به دست می‌آورند مشخص شود.

به عبارتی در بازیهای روز پایانی به جز تیمهای عراق، قطر، امارات و سوریه سایر تیمهای آسیایی هیچ استرسی ندارند. یکی از این تیمهای بدون استرس تیم ملی ایران است.

ملی‌پوشان کشورمان امشب در ورزشگاه آزادی میزبان تیم حذف‌شده کویت هستند. آنها که در 2 هفته اخیر امارات و سوریه را در خارج از خانه شکست دادند و صعود خود را به مرحله دوم بازیها مسجل کردند برای این بازی فقط یک هدف را دنبال می‌کنند؛ کسب اولین پیروزی خانگی!

در هیچ دوره‌ای از مقدماتی جام جهانی نبوده که تیم ملی پس از 5 بازی از رسیدن به پیروزی خانگی محروم باشد، اما این بار این اتفاق افتاد تا نگرانی‌ها برای صعود این تیم به دور دوم، حداقل تا آغاز بازیهای دور برگشت بیشتر از همیشه باشد.

حالا پس از تساوی بدون گل مقابل سوریه و امارات در ورزشگاه آزادی، بازی با تیم ملی کویت آخرین فرصت برای کسب 3 امتیاز خانگی است. در این بازی که حکم یک بازی تشریفاتی و تدارکاتی را برای هر دو تیم دارد، دایی می‌تواند با تکیه بر بازیکنان جوانان، عیار آنها را برای مرحله بعد رقابت‌ها که قطعا و به‌مراتب سخت‌تر از تقابل با تیم‌های امارات، سوریه و کویت خواهد بود، بسنجد.

دایی امشب جواد نکونام، محسن خلیلی، علیرضا واحدی نیکبخت و مجتبی جباری را در اختیار ندارد و ناچار است با تغییرات بسیاری نسبت به 2 بازی قبلی تیم ملی تیمش را ارنج کند. او که نشان داده از میدان دادن به جوان‌ها واهمه‌ای ندارد،در بازی مقابل کویت می‌تواند با خاطری آسوده و ترکیبی متفاوت تیمش را روانه میدان کند.

بازی بدون نیکبخت و خلیلی

علیرضا نیکبخت واحدی و محسن خلیلی در بازی امشب تیم ملی مقابل کویت، به میدان نخواهند رفت. علی دایی در حاشیه آخرین تمرین ملی‌پوشان با بیان این مطلب، گفت: «این دو بازیکن به‌علت مشکلات شخصی و آسیب‌دیدگی در دیدار مقابل تیم ملی کویت به میدان نخواهند رفت.»

دایی بیشتر از این حاضر نشد در مورد کنار گذاشتن این 2 بازیکن توضیح بدهد تا شایعات پیرامون یک اختلاف جدید در تیم ملی بیشتر شود؛ قهر نیکبخت از تیم ملی!
در پی انتشار این شایعه، نیکبخت همه چیز را تکذیب کرد و گفت: «به‌علت مشکلات شخصی از علی دایی اجازه گرفتم در بازی ایران با کویت در کنار تیم ملی نباشم و همین جا از سرمربی تیم ملی به‌علت این همکاری کمال تشکر را می‌کنم.»
دایی در آستانه بازی امشب گفت: «به‌طور حتم تیم ملی فوتبال کویت برای کسب تمام امتیازات این دیدار به ایران می‌آید. از طرف دیگر کسب نتیجه دلخواه برای ما هم اهمیت فراوان دارد.»

به‌دنبال 2 سهمیه دیگر

تیمهای عراق، قطر، امارات و سوریه چهار تیمی هستند که شانس صعود به مرحله نهایی مسابقات فوتبال مقدماتی جام جهانی را دارند و می‌توانند با کسب نتیجه لازم در بازی‌های امشب به مرحله بعد راه یابند.

البته امارات و عراق حتی با یک نتیجه تساوی هم به دور نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 در قاره آسیا صعود می‌کنند اما سوریه و قطر حتما باید پیروز شوند تا شانس حضور در جمع 10 تیم برتر قاره را داشته باشند. در این میان سوری‌ها باید 3 گل به امارات بزند که تقریبا بعید است. امشب عراق در ورزشگاه الاهلی به مصاف قطر می‌رود و امارات هم میزبان سوریه است.

کد خبر 55735

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز