شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۶
۰ نفر

علی‌اصغر محمدی: معاون عمرانی وزیرآموزش و پرورش در پاسخ به پیگیری‌های همشهری گفت: دستور توقف موقت ساخت مدرسه‌ای که تخلفات عدیده‌ای داشت صادرشده است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با بررسی‌های کارشناسی دستور توقف این طرح و برخورد قانونی با متخلفان صادر شد.وزیر آموزش و پرورش نیز در این باره گفت: موضوع بررسی می‌شود و با خاطیان و متخلفان به شدت برخورد خواهدشد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: در ساخت مدارس، سلامت و ایمنی دانش آموزان برای ما اهمیت خاصی دارد. در ساخت مدارس همه مسائل استاندارد و نکات ایمنی و فنی باید به‌طور کامل رعایت شود و تعارفی با هیچ پیمانکاری نداریم.

حبیب‌الله بوربورگفت: دستور توقف موقت ادامه عملیات ساختمانی این مدرسه صادر شد تا زوایای دیگر این طرح مورد بررسی فنی قرار بگیرد. در نشست خبری هفته گذشته معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، همشهری موضوع ساخت یک باب مدرسه در منطقه 5 آموزش و پرورش بدون رعایت استانداردها و با مصالح نامرغوب را مطرح کرد.

همان روز موضوع از سوی مدیرکل دفتر نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با حضور در محل طرح بررسی و به‌دلیل رعایت نشدن برخی مسائل، دستور توقف عملیات اجرایی صادر شد.

ولی پیمانکار بدون توجه به دستور توقف، به‌کار خود ادامه داد تا اینکه موضوع مجددا به سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اعلام شد. پیگیری‌های همشهری، بازدید مجدد مدیرکل دفتر نظارت در 9 خرداد را به‌دنبال داشت.

شیخ اویسی، مدیرکل دفتر بازرسی در حضور خبرنگار همشهری برخی نکات فنی که براساس نقشه محاسباتی در این طرح رعایت نشده است را دوباره به پیمانکار تذکر داد، ولی پیمانکار هیچ‌کدام از آنها نپذیرفت.

پیمانکار اقدام به پرخاشگری و اهانت به مدیرکل دفتر نظارت کرد و گفت: مگر سیمان داده‌اید که توقعات این چنینی دارید، هر کاری می‌خواهید بکنید. شیخ اویسی، مدیرکل دفتر نظارت پاسخ داد: رعایت نشدن استانداردها و استفاده از مصالح نامرغوب ارتباطی به کمبود سیمان ندارد.

براساس نقشه محاسباتی این طرح، پی دیوارها باید 40 سانت بتون داشته باشد که در بازدید مدیرکل دفتر نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور، مشخص شد 24-22 سانت بتون ریخته شده است. البته این یکی از موارد تخلف در این طرح است.

بنابراین گزارش، از تخلفات دیگر  این پیمانکار می‌توان به استفاده از مصالح نامرغوب و ساخت غیراستاندارد اشاره کرد.به گزارش همشهری، همچنین در محل ساخت این طرح شناسنامه‌ای نصب نشده است.

تنظیم ضوابط اجرایی بودجه87 آموزش‌وپرورش

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مجریان طرح مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های عمرانی فضاهای آموزشی و پرورشی، از تشکیل ستاد تدوین ضوابط بودجه آموزش و پرورش خبر داد.

علیرضا علی‌احمدی معتقد است با توجه به کسری بودجه آموزش و پرورش، باید تمهیداتی اندیشید، تا منابعی برای ارتقای کیفیت اختصاص داد. وی در واکنش به اعتراض برخی دانش‌آموزان سوم متوسطه در باره سؤالات آزمون نهایی فلسفه گفت: آزمون‌های نهایی باید استاندارد باشد.

اگر سؤالات استاندارد نباشد، قابل رسیدگی است، اما دلیل نمی‌شود که چون برف می‌بارد دانش‌آموزان درس نخوانند. پس کلاس جبرانی برای چه است.

وی افزود: البته خواسته ما برگزاری آزمون‌های استاندارد است و از دانش‌آموزان نیز توقع داریم که خودشان را برای این آزمون‌ها آماده کنند.

کد خبر 53747

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز