چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

فرانک عطیف: قابل توجه طرفداران فضا ، ستاره‌ها ، سیاره‌ها ، کهکشان‌ها و اوه... نفسم گرفت!

خلاصه، قابل توجه همه فضادوستان محترم. مایکروسافت نرم‌افزاری طراحی کرده که گردش در فضا را راحت و رایگان می‌کند. چون سفر به فضا نه خیلی راحت و نه ارزان است، این تولیدکننده نرم‌افزار تصمیم گرفت برنامه‌ای بریزد که بتوان از طریق کامپیوتر به فضا رفت و گردش فضایی کرد.

   این شرکت به‌تازگی نرم‌افزاری رایگان به نام «تلسکوپ جهانی» را معرفی کرده است که همه می‌توانند به آسانی به کشف و بازدید از کهکشان‌ها و سیاره‌های دور دست بپردازند.

   داده‌های این نرم‌افزار برابر با 6/2 میلیارد صفحه است که می‌توان عکس‌هایی را که تلسکوپ هابل، مرکز« اشعه ایکس چاندرا» و تلسکوپ فضایی« اسپیتزر» از کهکشان‌ها و سیاره‌ها گرفتند، تماشا کرد.

   کار با آن مثل انجام یک بازی ویدیویی است و به کاربر این امکان را می‌دهد که تصویرها را بزرگ و کوچک کند و سراغ کهکشان‌هایی برود که هزاران سال نوری با ما فاصله دارند.
این شرکت، نرم‌افزار تلسکوپ جهانی را به یاد یکی از پژوهشگرانش رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد. «جیم‌گری»، پژوهشگر این شرکت، پیش از ناپدیدشدنش در دریا، روی پروژه‌هایی با فضانوردان و ستاره‌شناس‌ها کار می‌کرد تا بتوانند داده‌ها و تصویرهایی را که از ماهواره‌ها به دست می‌آید، تنظیم و روی آنها برنامه‌ریزی کنند.

کد خبر 53157

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز