شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

نمودارشدن تدریجی آثار ناشی از خشکسالی و بروز مشکلاتی در تامین آب شرب و کشاورزی در برخی نقاط کشور سبب شده که مجلس امروز برای بررسی این مشکل تشکیل جلسه دهد.

در این جلسه که به‌صورت غیرعلنی تشکیل می‌شود، قرار است وزیران نیرو و جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت خشکسالی در کشور و برنامه‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده را به نمایندگان مردم در مجلس ارائه کنند. 

محمدرضا اسکندری، وزیر جهادکشاورزی در حالی در مجلس درخصوص  مشکلات بخش کشاورزی در شرایط خشکسالی توضیح می‌دهد که اخیرا با مشکل دیگری در حوزه فعالیت خود، یعنی سرمازدگی محصولات کشاورزان در زمستان سال پیش مواجه بود.

پرویز فتاح وزیر نیرو نیز در این جلسه از تدارکات این وزارتخانه برای تامین آب‌شرب و تمهیداتی که برای کمک به وزارت جهاد در تامین آب کشاورزی انجام خواهد شد به نحوی که تولید برق در نیروگاه‌های آبی کشور دچار افت نشود سخن‌خواهد گفت.

وزیر نیرو نیز که وزارتخانه متبوعش از مدتی قبل به‌صورت ویژه موضوع خشکسالی را دنبال می‌کند و اقداماتی پیش‌دستانه برای مواجهه با روزهای سخت تابستان را در پیش‌گرفته، برنامه‌های آینده را برای مدیریت مصرف آب و برق  ارائه خواهد کرد.

خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده، نوبتی‌کردن روشنایی خیابان‌ها و ترویج مصرف لامپ‌های کم مصرف و مدیریت صرفه‌جویی در مراکز اداری از عمده‌ترین برنامه‌های این وزارت است.

به گزارش خبرنگار همشهری، تغییر شرایط آب و هوایی و کاهش محسوس دما در هفته اخیر هرچند تا‌حدی نگرانی‌ها را کاهش داده ولی با توجه به تراز مصرف برق کشور درصورت تشدید گرما در تابستان امسال احتمال بروز خاموشی‌ در کشور وجود دارد.

پرویز فتاح به مهر گفت: وزارت نیرو به هیچ عنوان بحث جیره بندی آب در تهران را در دستور کار ندارد و تصور می رود با همکاری مردم و صرفه جویی‌های معمولی  از این وضعیت به بهترین نحو عبور خواهیم کرد و جای دغدغه و نگرانی نیست.

کد خبر 51434

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز