یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۹
۰ نفر

در حالی که یک فوریت طرحی درباره اصلاح قانون انتخابات مجلس تصویب شد، اصلاح قانون انتخابات در مجلس هشتم دنبال می‌شود.

نمایندگان مجلس به یک فوریت طرحی رأی مثبت دادند که درصورت تصویب نهایی آن، قانون انتخابات مجلس درخصوص حدود وظایف وزارت اطلاعات در بررسی صلاحیت‌ها و چگونگی انجام تحقیقات محلی در مورد داوطلبان نمایندگی مجلس اصلاح می‌شود.

به گزارش فارس با تصویب یک فوریت، این طرح برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به‌عنوان کمیسیون اصلی بررسی‌کننده این طرح ارجاع شد. 

درصورت تصویب نهایی این طرح پاسخ به استعلامات واصله از وزارت اطلاعات در مورد داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی صرفاً در مورد جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی و جاسوسی به نفع بیگانه است.

رایزنی‌ها برای انصراف

یک نماینده مجلس گفت که رایزنی‌هایی از سوی برخی نمایندگان از جمله نایب‌رئیس دوم مجلس برای انصراف طراحان استیضاح وزیر بازرگانی و منتفی شدن این استیضاح در جریان است.

این نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایرنا افزود: احتمال این وجود دارد در یکی دو روز آینده نشستی با حضور نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح با وزیر بازرگانی برای بررسی موضوعات مورد نظر نمایندگان برگزار شود.

تحقیق و تفحص از قوه قضائیه

انتشار خبر قرائت گزارش تحقیق و تفحص از قوه قضائیه در صحن علنی مجلس یکشنبه برخی مقامات قوه قضائیه را برای رایزنی در این خصوص پس از ۳ سال ونیم به مجلس کشاند.

به گزارش فارس، بنابر این گزارش در همین رابطه سعید مرتضوی، دادستان تهران و علیزاده، معاون اداری و نیروی انسانی قوه قضائیه در مجلس حضور یافتند.

تشکر از دستگاه امنیتی

کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی،  پس از پایان جلسه عصر دیروز این کمیسیون در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به دستگیری عوامل حادثه شیراز گفت: در کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید شد که باید از دستگاه اطلاعاتی و امنیتی کشور تشکر و قدردانی شود.

کد خبر 51563

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز