همشهری‌آنلاین: پایگاه اطلاع رسانی موزه ملی ایران همزمان با هفته میراث ‌فرهنگی راه‌اندازی و به روزرسانی می‌شود

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر ، محمدرضا مهراندیش رئیس کل موزه ملی ایران گفت: پایگاه اطلاع‌ رسانی موزه ملی ایران که از بیش از دو سال پیش به روزرسانی نشده است بزودی با سبک جدیدی آغاز به کار و به کاربران خدمات ارائه می‌کند.
وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی گسترده یکی از برنامه‌های اصلی او در دوره مدیریتش بر موزه ملی است، افزود: اطلاعات مربوط به بخش‌های مختلف موزه شامل پیش از تاریخ، تاریخی، دوران اسلامی، مهر و سکه،کتیبه‌ها و مرمت، خبر، گزارش و تصاویر مربوط در پایگاه اینترنتی موزه ملی ایران قرار می‌گیرد.
رئیس کل موزه ملی ایران همچنین گفت: هم‌اکنون نسخه آزمایشی این پایگاه اینترنتی آماده شده است و تا هفته میراث ‌فرهنگی با اطلاعات کامل در دسترس همگان خواهد بود.
موزه ملی ایران با قدمتی حدود 60 سال، نه فقط بزرگترین موزه باستان شناسی و تاریخ ایران است بلکه از نظر حجم، تنوع و کیفیت آثار جزء یکی از چند موزه بزرگ جهان نیز محسوب می‌شود.
این موزه در فرهنگ موزه داری ایران به عنوان موزه مادر محسوب می‌شود و با هدف نگهداری و پژوهش در آثار گذشتگان، معرفی و نمایش و انتقال آنها به آیندگان، ایجاد و تقویت تفاهم میان اقوام و ملل، شناخت و نمایش سهم آنها در فرهنگ و تمدن جهانی، کمک و تلاش در بهبود و افزایش میزان دانش عمومی مردم، به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و پژوهشگران بر پا شده است
کد خبر 51280

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز