سه‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

«براساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی، مطالبات معوقه فرهنگیان پرداخت می‌شود.» این جمله‌ای است که فرشیدی، وزیر سابق آموزش و پرورش در اسفند ۱۳۸۵ گفت.

وی در آبان ۱۳۸۶ بار دیگر گفت: تلاش می‌کنیم مطالبات معوقه فرهنگیان را دریافت و تا پایان سال پرداخت کنیم، اما این وعده نیز عملی نشد.

«تمام مطالبات فرهنگیان در بهمن ماه پرداخت می‌شود.»  این مژده علی احمدی، سرپرست وقت آموزش و پرورش و وزیر فعلی این وزارتخانه به فرهنگیان بود.

با رسیدن ماه بهمن وی گفت: بیش از ۹۸ درصد مطالبات ۱۰ سال گذشته فرهنگیان در طول ۲ سال اخیر پرداخت شده‌است، اما قائم مقام وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات فرهنگیان پیش از فرارسیدن هفته معلم پرداخت می‌شود.

حسین هراتی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: برخی مطالبات فرهنگیان که شامل حقوق، مزایا، اضافه کار و حق‌التدریس فرهنگیان در سراسر کشور و به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال است، از سال گذشته تاکنون پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه لایق‌ترین و شایسته‌ترین افراد جامعه را معلمان تشکیل می‌دهند و معلم کسی است که بستر اجرای قانون را در جامعه فراهم می‌کند، افزود: درباره پرداخت مطالبات فرهنگیان طرح برداشت یک میلیارد دلار از حساب ذخیره ارزی کشور و پرداخت مطالبات این قشر زحمتکش و فرهنگی به مجلس ارائه شده است.

هراتی با تاکید بر اینکه درصورت تصویب طرح مذکور، این وزارتخانه از طریق تنخواه آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان را پرداخت می‌کند، گفت: این مطالبات در آینده نزدیک و پیش از فرا رسیدن هفته معلم به فرهنگیان پرداخت شود.

گفتنی است پرداخت مطالبات معوقه فرهنگیان سال‌ها است به یکی از معضلات آموزش و پرورش تبدیل شده است و دولتیان هر از چندی وعده پرداخت آن‌را می‌دهند که تاکنون به آن عمل نشده است.

تذکر ۱۹ نماینده به رئیس‌جمهوری

گفتنی است ۱۹ نماینده به رئیس‌جمهوری برای پرداخت مطالبات سال گذشته فرهنگیان شاغل و بازنشسته تذکر دادند. 

غلامعلی حدادعادل، رئیس مجلس شورای اسلامی با قرائت تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور اعلام کرد: ۱۹ نماینده به رئیس‌جمهوری نسبت به دستور تسریع در پرداخت مطالبات سال گذشته فرهنگیان شاغل و بازنشسته تذکر دادند.

کد خبر 48864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز