کریم اعظمی: شکست سنگین مقابل تیم قعرنشین پگاه گیلان، موضع تند و منتقدانه بعضی از اعضای هیأت‌مدیره استقلال نسبت به عملکرد فیروز کریمی را به همراه داشت.

 آنها برخلاف علی فتح‌الله‌زاده بی‌میل نیستند که در کادرفنی تغییراتی به وجود بیاید، هرچند این موضوع حالتی ساکن به خود گرفته و قبل از بازی استقلال و راه‌آهن در جام حذفی نباید منتظر اتفاقات جدیدی بود.

زمان مربیگری حجازی، شکست‌‌های استقلال با جلسات پیاپی هیأت‌مدیره همراه می‌شد که او آن زمان با جملات طعنه‌آمیز علیه مسئولان باشگاه به این موضوع اعتراض کرد. مدت‌هاست که مقاومت فتح‌الله‌زاده در عدم تشکیل جلسات هیأت‌مدیره – جهت حمایت از کریمی – ادامه دارد، هرچند اگر اتفاق خاصی نیفتد قرار است اعضای هیأت‌مدیره امروز جلسه‌ای را در دفتر باشگاه استقلال یا دفتر فتح‌الله‌زاده برگزار کنند.

راه‌آهن، آخرین فرصت کریمی
اکثر اعضای هیأت‌مدیره استقلال از عملکرد فیروز کریمی در استقلال رضایت ندارند. آنها انتظار داشتند که با آوردن این مربی به جای حجازی، شرایط فنی و روند نتیجه‌گیری تیم مسیری صعودی داشته باشد ولی برخلاف ادعاهای کریمی، استقلال تفاوتی با گذشته نکرده و جایگاه این مربی نسبت به هفته‌های گذشته متزلزل‌تر شده است.

بعد از باخت مقابل پگاه آن هم در ورزشگاه آزادی، شایعه اخراج کریمی جدی‌تر از گذشته شنیده شد و حتی بعضی از اعضای هیأت‌مدیره مصاحبه‌های تندی علیه او انجام دادند. با گذشت چند روز اوضاع کمی آرام شد و کریمی فعلاً حاشیه امنیت نسبی دارد، البته این موضوع قطعی نیست که او تا آخر فصل سرمربی باشد، چون شکست مقابل راه‌آهن در جام‌حذفی همه چیز را تغییر خواهد داد.

استقلالی‌ها با از دست دادن لیگ‌برتر حالا فقط به قهرمانی در جام‌حذفی امیدوارند و آخرین اخبار از این باشگاه حاکی از آن است که در صورت باخت استقلال به راه‌آهن، کریمی از کار برکنار خواهد شد. حتی یکی از اعضای هیأت‌مدیره هم در این مورد با فتح‌الله‌زاده حرف زده و گفته در صورت باخت به راه‌آهن، باید به دنبال یک جایگزین برای کریمی باشد.

نفریه: احتمال هر اتفاقی وجود دارد
محمدسعید نفریه، عضو هیأت‌مدیره استقلال در گفت‌وگو با همشهری درخصوص اوضاع کنونی استقلال گفت: «می‌دانیم که شرایط به هیچ عنوان خوب نیست و توقع ما از کادرفنی و بازیکنان بیشتر است. البته برخلاف شایعاتی که مطرح شده باشگاه فعلاً تصمیمی در خصوص ایجاد تغییر در کادرفنی ندارد، ولی در آینده امکان وقوع هر اتفاقی وجود دارد.»

وی تأکید کرد: «با عوض کردن سرمربی انتظار داشتیم که شرایط بهتر شود ولی حضور آقای کریمی حداقل از لحاظ نتیجه‌گیری تأثیر مثبتی نداشت و باید در انتظار آینده باشیم. البته این را هم قبول داریم که استقلال مشکلات زیادی دارد که این موضوع روی تمرکز بازیکنان و کادرفنی تأثیر گذاشته است.»

فتح‌الله‌زاده: قرارداد کریمی ‌را تمدید می‌کنیم
مدیرعامل استقلال همچنان از سرمربی تیم حمایت کرده و استعفای کریمی را هم تکذیب می‌کند، این در حالی است که کامران منزوی در مصاحبه‌های روز گذشته خبر استعفای کریمی را تأیید کرده بود.

فتح‌الله‌زاده در این خصوص گفت: «کریمی همچنان سرمربی است و استعفایی به من که مدیرعامل هستم، ارائه نداده است. به نظر من، کریمی می‌تواند استقلال را به شرایط مطلوب برساند و به همین خاطر او را آوردیم، در ضمن بازی با پگاه فقط یک اتفاق بود و شک نکنید که اگر 10 بار دیگر با آنها بازی کنیم، چنین نتیجه‌ای رقم نمی‌خورد.» فتح‌الله‌زاده در شرایطی حضور کریمی در استقلال را مثبت ارزیابی می‌کند که این تیم از لحاظ نتیجه‌گیری نسبت به زمان حجازی رشدی نداشته است.

او در این خصوص افزود: «شاید رشد تیم نسبت به گذشته ملموس نباشد ولی حضور کریمی را مثبت ارزیابی می‌کنم. او تیمی را تحویل گرفته که خودش آن را نبسته و اگر شخص دیگری جای کریمی بود، بارها این موضوع را مطرح می‌کرد. این یک امتیاز مثبت است که نباید از کنار آن به سادگی گذشت.»

مدیرعامل استقلال با تعریف از کریمی گفت: «او یکی از بهترین مربیان ایران است و این اعتقاد جامعه فوتبال است. شک ندارم اگر به او فرصت بدهیم، نتیجه‌اش را می‌گیریم و همه استقلالی‌ها باید به او کمک کنند. من به عنوان مدیرعامل استقلال شخصاً اعلام می‌کنم اگر کریمی بخواهد، قراردادش را تمدید می‌کنم.»

فتح‌الله‌زاده درخصوص مسائلی که پیرامون اختلاف کریمی و حجازی مطرح شده است، گفت: «این دو مربی تا جایی که توانستند کمک کردند. در این بین برخی حاشیه‌سازی کردند تا بین آنها اختلاف به وجود بیاید. ارزیابی‌ام از همکاری آنها در استقلال مثبت بود و فصل که تمام شد می‌گویم چرا چنین ادعایی دارم.»

قلعه‌نویی را نمی‌خواهیم
فتح‌الله‌زاده با اشاره به شایعه بازگشت امیر قلعه‌نویی به استقلال گفت: «ایشان در حال حاضر سرمربی مس کرمان هستند و آنطور که شنیده‌ام مسئولان این باشگاه به تمدید قرارداد با این مربی تمایل دارند. هنوز فصل به پایان نرسیده و ما علاقه‌مندیم قرارداد کریمی را تمدید کنیم. در این شرایط چه دلیلی دارد که با قلعه‌نویی وارد مذاکره شویم. این هم تراوش افکار کسانی است که هر روز برای استقلال یک داستان جدید درست می‌کنند که ما هم از تکذیب آنها خسته‌ شده‌ایم.»

کد خبر 48804

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز