گروه سیاسی: برخورد قایق‌های ایرانی با ناو جنگی آمریکا تکذیب شد

تلاش رسانه‌های غربی و عربی برای ایجاد فضای ضد‌ایرانی دیگری در خلیج فارس با بهره‌گیری از خبر کذب برخورد قایق‌های ایرانی با ناو جنگی آمریکایی بار دیگر شکست خورد.
معاون فرهنگی و تبلیغی ستاد کل نیروهای مسلح تاکید کرد: خبر برخورد قایق‌های ایرانی با یک کشتی جنگی متعلق به ایالات متحده آمریکا صحت ندارد.

سیدمسعود جزایری در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: بر خلاف آنچه برخی از خبرگزاری‌ها از جمله شبکه تلویزیونی سی‌‌ان‌ان آمریکا اعلام کرده اند، هیچ برخوردی میان قایق‌های ایرانی و یک کشتی جنگی آمریکا صورت نپذیرفته و هرخبری درباره برخورد و تحریک صحت ندارد.

در پی انتشار خبر شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا مبنی بر درگیری لفظی بین قایق‌های گشتی ایرانی و ناو پنجم آمریکا در خلیج فارس، یک منبع مطلع ایران نیز گفت: روز پنجشنبه طبق روال معمول، قایق‌های گشتی مرزبانی ایران از ناو آمریکایی که در حال عبور از آبراه خلیج فارس بود سؤالاتی معمولی را که ویژه عبور از آبراه منطقه است، مطرح کردند و ناو آمریکایی نیز پس از پاسخ به سؤالات قایق‌های گشتی ایران به مسیر عادی خود ادامه داد.

به گزارش شبکه خبری العالم، این مقام مطلع اظهار داشت: هیچ برخورد غیرطبیعی بین قایق گشتی ایرانی و ناو آمریکایی روی نداده و موضع‌گیری شبکه سی ان ان آمریکا تعجب برانگیز است. دی ماه پارسال نیز شبکه سی ان ان مدعی درگیری چند قایق ایرانی با ناو آمریکایی شد که پس از افشای فیلم و داستان مربوط به آن، دروغ بودن اخبار شبکه سی ان ان مشخص و اصل خبر تکذیب شد.

رسانه‌های آمریکایی تلاش می‌کنند با اجرای عملیات روانی، منطقه خلیج فارس را ناامن جلوه دهند و حضور نیروهای آمریکا را برای مردم این کشور که با آن مخالف هستند، توجیه کنند.5 ماه قبل نیز چنین سوژه‌ای البته با ادعای تهدید ناو آمریکا از سوی قایق‌های ایران با جنجال خبری بسیار گسترده مطرح شد که هوشیاری نظامیان ایران و پخش فیلم واقعی منطقه موجب رسوایی خبرسازان آمریکایی شد.
شرح ماجرا
شبکه خبری سی‌ان‌ان آمریکا در خبری فوری که صبح جمعه به وقت تهران منتشر کرد، مدعی شد که پنجشنبه شب بین قایق‌های گشتی ایرانی با ناو آمریکایی تیفون برخوردی اتفاق افتاده است. بلافاصله پس از این شبکه آمریکایی، شبکه العربیه و دیگر شبکه‌های عربی نیز با آب و تاب چنین خبری را مخابره کردند، اما توضیح بیشتری در این باره ندادند.
این درحالی است که دیروز نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای خبرسازی سی‌ان‌ان و شبکه‌های عربی را اصلاح کرد.

براساس این بیانیه که شبکه الجزیره نیز آن را پخش کرد: امروز در شمال خلیج فارس 3 قایق با تابعیت نامعلوم و یک کشتی آمریکایی غیرنظامی به هم نزدیک می‌شوند که با هشدار کشتی آمریکایی قایق‌ها از آن فاصله گرفته و دور می‌شوند.

کد خبر 48543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز