گروه اجتماعی: پیکر احمد رضا دریایی صبح پنجشنبه ۲۲ فروردین، پس از تشییع از مقابل منزلش و انجمن صنفی روزنامه نگاران در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مرحوم احمدرضا دریایی، روزنامه‌نگار پیشکسوت سه‌شنبه شب در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

در مراسم تشییع دریایی که با حضور جمع کثیری از روزنامه‌نگاران و اهالی فرهنگ برگزار شد برخی از همکاران او سخنرانی کردند.  احمد مسجد جامعی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در مراسم تشییع دریایی حضور داشت.

مراسم ختم احمد رضا دریایی شنبه از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷:۴۵ در مسجد‌الرضا واقع در خیابان عشقیار، میدان نیلوفر برگزار می‌شود.

دریایی از بنیانگذاران روزنامه همشهری بود و سال‌ها به‌عنوان مدیر تحریریه بار اصلی روزنامه را بردوش کشید.

این روزنامه‌نگار پیشکسوت که در کنار فعالیت در مطبوعات، زمانی در رادیو نیز حضور داشت و سردبیر برنامه‌ راه شب و مجری برنامه سلام صبح بخیر نیز بود، در سال ۸۲، پس از ۴۴ سال حضور پربار در عرصه‌ مطبوعات بازنشسته شد.

احمدرضا دریایی که چندی پیش به عارضه‌ آلزایمر مبتلا شده بود، سال گذشته در مراسم بزرگداشتی که به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات، در انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران برگزار شد به‌عنوان یکی از ۵ روزنامه‌نگار برگزیده‌ کشور معرفی شد و مورد تقدیر قرار گرفت اما به‌دلیل بیماری نتوانست در این مراسم شرکت کند.

احمدرضا دریایی از استادان حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود که نه تنها تحریریه روزنامه همشهری بلکه بسیاری از روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه مطبوعات کشور نیز مستقیم و غیرمستقیم از او آموختند.

او در بسیاری از نشریات کشور چون فردوسی، اطلاعات، هدف، آیینه، دنیای سخن و... به کار پرداخته بود و شیوه‌ای نو در مطبوعات بنیاد نهاد.

کد خبر 48370

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز