آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی که پیش‌تر از سوی دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس محکوم شده بودند، با حکم دادگاه تجدید نظر از اتهامات تبرئه شدند.

شعله‌سعدی و کیخسروی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ابوذر نصراللهی وکیل مدافع آرش کیخسروی با اعلام این خبر که موکلش و قاسم شعله‌سعدی تبرئه شده‌اند، گفت: موکلم و قاسم شعله‌سعدی - یکی دیگر از وکلای دادگستری - ۲۷ مرداد سال گذشته مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شدند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل شد.

وی افزود: پس از تشکیل پرونده و انجام تحقیقات، دادسرا پرونده متهمان را با صدور کیفرخواست با عناوین اتهامی اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و علیه نظام به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال کرد که دادگاه پس از تشکیل جلسه دادرسی، متهمان را در ارتباط با اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی به ۵ سال حبس و فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم کرد.

این وکیل دادگستری اظهار کرد: با اعتراض متهمان به حکم صادره، پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظرخواهی به شعبه ۳۴ دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال و ۲ هفته پیش جلسه تجدیدنظر برگزار شد.

نصراللهی ادامه داد: با توجه به دفاعیات ارائه شده در جلسه تجدید نظر، بر اساس حکمی که به تازگی از سوی دادگاه ابلاغ شده است، کیخسروی و شعله‌سعدی از هر دو عنوان اتهامی تبرئه و دادنامه شعبه بدوی نقض شد.

کد خبر 481004

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
    0 0
    یعنی بدون لابی و رابطه بازی حکم در دادگاه جدید تغییر کرده است؟؟؟