مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶۹۶۶ نفر در بخش طیور و زنبورعسل استان همدان مشغول به کار شدند.

طیور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا قراگوزلو بابیان این‌که تعداد واحدهای پرورش طیور و سایر ماکیان در استان همدان ۶۲۶ واحد با ظرفیت ۱۲ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۱۴ قطعه است که توانست ۶۹۶۶ نفر را مشغول به کار کند، اظهار کرد: همچنین در استان همدان ۲۴۸۱ واحد پرورش زنبورعسل با ۳۴۶ هزار و ۵۳۵ کلنی کندو وجود دارد که برای ۴۹۶۲ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان افزود: ۷۱ واحد پرورش کرم ابریشم با ظرفیت ۴۰۰ جعبه تخم نوغان و اشتغال ۷۱ نفر در استان همدان فعالیت می‌کنند.

وی بابیان این‌که ۵۲۷ واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۹ میلیون و ۴۱۸ هزار و ۹۰۰ قطعه و اشتغال ۱۴۱۳ نفر در استان وجود دارد، اضافه کرد: میزان جوجه ریزی این واحدها از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۱۸ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۳۵۰ قطعه است.

قراگوزلو با اشاره به این‌که در این مدت ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن گوشت مرغ تولیدشده است، ادامه داد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی همچنین با اشاره به این‌که ۱۹ واحد پرورش مادر گوشتی با ظرفیت ۴۹۸ هزار و ۲۸۰ قطعه و اشتغال ۱۹۹ نفر در استان فعال هستند، خاطرنشان کرد: ۵۹۹ هزار و ۵۰۰ قطعه مرغ مادر گوشتی در هشت‌ماهه سال جاری فعال بودند که چهار میلیون و ۹۵۸ هزار و ۵۲۵ و قطعه جوجه یک‌روزه تولید کردند که نسبت به سال گذشته یک درصد رشد داشته است.

قراگوزلو بابیان این‌که تعداد ۴۴ واحد مرغ تخم‌گذار در استان همدان فعال است، گفت: این واحدها با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۶۷ هزار و ۳۶۰ قطعه و اشتغال ۲۹۵ نفر در استان فعالیت می‌کنند که موفق شدند دو میلیون و ۶۹۵ هزار و ۳۹۰ قطعه مرغ را در طول هشت‌ماهه امسال تولید کند و درنتیجه آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن تخم به دستید که رشد ۲۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان بااشاره به این‌که ۶ واحد پرورش پولت تخم‌گذار با ظرفیت ۳۵۹ هزار قطعه فعال که ۵۴ نفر اشتغال نیز به دنبال دارد، اظهار کرد: در ۸ ماه امسال ۶۵۰ هزار قطعه جوجه ریزی داشتند و تعداد ۶۰۰ هزار قطعه پولت تخم‌گذار تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از وجود ۱۴ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت ۶۲ هزار قطعه و اشتغال ۶۲ نفر در استان خبر داد و یادآور شد: در ۸ ماه امسال ۶۵ هزار و ۵۱۳ قطعه جوجه ریزی رخ‌داده و ۶۰۰ تن گوشت بوقلمون تولیدشده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است.

سرپرست مدیریت امور طیور و زنبورعسل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان همچنین به تشریح وضعیت استان در حوزه شترمرغ پرداخت و گفت: ۱۶ واحد پرورش شترمرغ با ظرفیت ۳۷۷۴ قطعه و اشتغال ۳۸ نفر وجود دارد که در ۸ ماه امسال ۲۳۰۰ قطعه جوجه ریزی داشته و ۲۷ تن گوشت شترمرغ به‌دست‌آمده که برابر مدت مشابه سال گذشته است.

قراگوزلو در ادامه بابیان این‌که بر اساس سرشماری امسال تعداد ۲۴۸۱ زنبورستان با ۳۴۶ هزار و ۵۳۵ کلونی کندوی زنبورعسل با اشتغال ۴۹۶۲ نفر در استان فعال است، اظهار کرد: میزان تولید عسل آنها در سال جاری ۳۴۷۰ تن است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد دارد.

وی به پرورش کرم ابریشم پرداخت و اظهارکرد: ۷۱ واحد پرورش کرم ابریشم با تعداد ۴۰۰ جعبه تخم نوغان در استان فعالیت دارند که مقدار ۳۰۰۰ کیلوگرم پیله کرم ابریشم تولید و نسبت به سال گذشته ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

کد خبر 472529

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha