مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۶
۰ نفر

گروه شهری: ترکیب دقیق نوع خدمات، وضعیت ناوگان، تعداد و وضعیت سوخت اتوبوس‌های شرکت واحد، خط بعدی سامانه اتوبوس‌های تندرو، برنامه‌های اتوبوسرانی در طرح استقبال ازبهار به همراه گلایه‌های همیشگی ازنحوه اختصاص اعتبارات تبصره 13 که قرار بود از سوی دولت به توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی اختصاص یابد، در مصاحبه مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با خبرنگاران تشریح شد.

حسین بیژنی گفت: تبصره 13 از محل سهمیه 85، باید 2هزار و 750 دستگاه اتوبوس تحویل می‌داد که از این تعداد یک‌هزار و 711 دستگاه بیشتر داده نشد و مابقی یعنی یک‌هزار و 39 دستگاه را هنوز دریافت نکرده‌ایم. این درحالی است که به گفته وی، هنوزسهمیه سال 86 از سوی تبصره 13 مشخص نشده است.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه یادآور شد: علاوه بر اتوبوس‌ها، دولت یارانه بلیت اتوبوس‌ها را نیزبه‌طور کامل پرداخت نکرده است، به‌طوری که طبق ابلاغیه وزارت کشور از مجموع 240 میلیارد تومان یارانه بلیتی که در سال‌های 85 و 86 دولت باید به اتوبوسرانی پرداخت می‌کرد تنها 8میلیارد تومان به شهرداری ارائه شده است.

بیژنی افزود: این موضوع را در جلسات هفته‌های گذشته به مسئولان وزارت کشور اعلام کردیم که تنها پاسخ آنها این بود که موضوع را بررسی می‌کنیم.

به گزارش همشهری، ازمیان 7هزار و 521 دستگاه اتوبوس موجودی شرکت اتوبوسرانی تهران، تعداد 66دستگاه برقی، 2هزار و 865 دستگاه گازسوز و 4هزار و 590 دستگاه دیزلی است.

همچنین میانگین عمر 849 دستگاه از اتوبوس‌ها کمتر از یک‌سال، 5هزار و 720 دستگاه، یک تا 10 سال، 377 دستگاه 11 تا 15 سال و 575 دستگاه بالاتر از 15 سال برآورد شد.ناوگان اتوبوسرانی تهران هم اکنون ترکیبی از یک‌هزار و 351 دستگاه اتوبوس خصوصی و 5هزار دستگاه اتوبوس بلیتی است.

بیژنی درتوضیح دیگر مشکلات شرکت واحدگفت: هم‌اکنون 71 دستگاه اتوبوس نو به خاطرمشکلات فنی روشن نمی‌شوند و 50 دستگاه اتوبوس نیز به خاطر مخلوط شدن گاز و روغن در اثر استاندارد نبودن ایستگاه‌های CNG، دچار نقص فنی شده و از خدمات‌رسانی خارج هستند.

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران و حومه تصریح کرد: از مجموع 2هزار و 750 دستگاه اتوبوس گازسوز، تنها حدود یک‌هزار دستگاه فعال هستند، زیرا ایستگاه‌های سوخت گاز، توان سوخت‌ دهی به همه اتوبوس‌ها را ندارند و عملا حدود یک‌هزار و 600 دستگاه اتوبوس گازسوز متوقف هستند.

وی با اشاره به برنامه‌های این شرکت برای استقبال از  بهار، بیان کرد: همزمان با روزهای پایانی سال، ساعت فعالیت اتوبوس‌ها تا ساعت 23 و 24 شب در مراکز شلوغ ادامه دارد و 29 اسفند و اول فروردین جابه‌جایی مسافران رایگان خواهد بود.  وی گفت: در برخی از ایستگاه‌ها، همزمان با  اول نوروز شکلات و شیرینی پخش می‌شود و علاوه بر نظافت و  آراستگی، اتوبوس‌ها با عود خوشبو می‌شوند.

وی در ادامه از راه‌اندازی دومین خط  اتوبوس‌های تندرو در سال آینده خبر داد و یادآور شد: این خط از خاوران تا آزادی به طول 17 کیلومتر خواهد بود و عملیات عمرانی این خط در تعطیلات نوروز آغازمی شود.

کد خبر 46082

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز